Dagens lavkarbo frokost,lunsj og middag (Charlottes verden- Forlovet og Lykkelig)
Hjem Add Om meg Kontakt

30

Dagens lavkarbo frokost,lunsj og middag

Mange syntes det er vanskelig vite hva man skal spise p lavkarbo kostholdet. Og ettersom jeg har ftt en del sprsml rundt dette kan jeg innimellom legge inn tips til hva man kan spise til frokost,lunsj og middag. Jeg syntes det er enkelt n som jeg har kommet igang og det er jo s masse godt og forskjellig man kan spise

Frokost


Avokado med reker(frossne, som jeg tok opp noen f stk dagen fr) og med majones p.

Lunsj


Hjemmelagede karbo vennlige karbonader, 3 biter agurk. Litt majones og litt sukkerfri ketchup.

Middag


Flyelsgrt/fltegrt med spekemat

Oppskriften p middagen finner du HER


Litt spekemat smakte veldig godt til. Server gjerne med litt seter rmme.

Slik s matplanen min for i dag ut. Kjempe masse god mat.



  • 08.03.2011 kl.20:45
    wow, her var det mye godt! :)
    08.03.2011 kl.20:48
    naaam!
    08.03.2011 kl.20:54
    Mmm, n fikk jeg lyst p rmmegrt med spekemat! :)
    08.03.2011 kl.20:55
    KEVINKLEIN: hehe:) s bra da. Smakte godt alt sammen:) og at man gr ned i vekt av s god mat er jo bare til le av, det er jo helt super dupert ;)
    08.03.2011 kl.20:55
    Sofie: ja, veldig godt det:) Hadde veldig lyst p det selv i dag, men min kjre liker ikke den sure rmme smaken:P Bah. men var godt dette heldigvis <3
    08.03.2011 kl.21:20
    masse godt :)

    har et innlegg p bloggen min om appelsin, og c-vitaminer :) ta en titt innom om du er inntressert :)

    Appelsiner inneholder lite og nesten ingen karbohydrater :)
    frken lilla
    08.03.2011 kl.21:20
    det s nam nam ut! :)

    hvor i hnefoss kjper du Johannesbrdkjernemel?

    vurderer starte med slikt kosthold, men forelpig har jeg kun bestemt meg fr kutte ut brd til lunch (nesten!) og poteter,pasta,ris...
    08.03.2011 kl.21:29
    frken lilla: Denne fant jeg p meny i osloveien der. Men tror de har det fler andre matvarebutikker ogs:) ogs har de det ogs selvflgelig p helsekost:)

    Om jeg fr komme med et tips er det nesten enklere g skikkelig inn for det. Etter egen erfaring:) tenkte slik selv fr. At s lenge jeg kuttet ut litt osv, men da blir det s "ulovelig" og da fr man enda mer lyst p det. det blande vanlig kost med slikt fett som her er ikke bra. Og dessuten nr jeg gjorde det skikkelig s fikk jeg ikke lyst p pasta,ris,godis osv. Men de 3 frste dagene hadde jeg skikkelig sug etter det. Selv sitter jeg ved siden av folk daglig som spiser masse mat jeg skal holde med unna, men fr ikke lyst p det. For jeg har s utrolig god mat selv jeg spiser n og fr ikke suget p stt. merkelige saker, men jeg blir mye mer sulten av karbo ogs.

    Men det finnes masse gode erstatninger p brd,knekkebrd p lavkarbo vis. Om man ikke vil vre s streng med kostholdet kan du jo ta 1-2 skiver med fedon brdet som du fr ferskt p rema 1000. Det er kjempe godt,smaker som vanlig brd. Men er ikke det man skal spise for masse av:)
    08.03.2011 kl.21:37
    metoro: takk for tips, men kan desverre ikke spise mye av frukt p et lavkarbo kosthold. Den innehold litt over 7 karbo og jeg skal ha i meg 15 ca n daglig. S da blir det nok ikke appelsiner mer enn innimellom:) Men tar kostilskudd da. S fr i meg alt av vitaminer. Men appelsin er jo veldig godt da, men litt for mye fruktsukker i mange typer frukt. Appelsin og banan er de som er mest tror jeg:) kan ta et halvt eple innimellom :P
    frken lilla
    08.03.2011 kl.21:56
    takk for svar :) fr komme meg bort dit en dag. innbiller meg at det kanskje er litt dyrere p helsekosten, er vel en p kuben..?

    hehe jeg er s i tvil fordi jeg har skillingsboller i fryseren som skriiiiiker etter meg! holdt meg unna nei-ting i hele dag, helt til jeg kapitulerte og laget meg en toro sjokolade drikk! :/
    08.03.2011 kl.22:14
    frken lilla: Vet faktisk ikke jeg, om det er noe forskjell i prisen. Du brude kjpe sukrin ogs. Det jeg brukte p grten min i dag. Snaker som vanlig sukker men har 0 pavirkning p blodukkeret og er heller ikke skadelig for tennene:)

    Du fr spise opp skillingsbollene frst:O hehe. S slipper du ha ting hjemme som skriker etter deg de frste dagene. hehe. Selv har jeg en gang i uken n hvor jeg skeier ut p kveldstid. Men om man vil ned mange kg burde man nok vente litt med utskeiing. Selv hadde jeg det ikke helt i begynnelsen:) for den dagen kan jo delegge litt ogs for at man kanskje ikke gr s raskt ned som ellers. Les nedover p bloggen min p en bringebr sorbet jeg laget. Den var syyyyyykt god nr man er litt sugen :)
    frken lilla
    08.03.2011 kl.23:13
    hehe tror det uansett blir forskjell i prisen, for det lper som regel en mer-kostnad ved reise innom kuben ;)

    tror ikke jeg skal spise opp alle bollene, er snn ca 15 stk ;) bare kjenner jeg blir litt stressa av tanken p ikke kunne spise ting, selv om jeg ikke ndvendigvis spiser de til vanlig, som potet og brd...

    teller du karbohydrater? hvor mange spiser du om dagen liksom? usikker p det greiene der, har meldt meg inn p lavkarbo forumet n, men tar tid plye gjennom alt som str der merker jeg! har rimelig lik kroppsfasong og vekt som deg (tror jeg... vekta har jeg kastet!)

    tenker at jeg kan bruke noen kjoler jeg har som mlestokk! hehe. har kjoler fra flere forskjellige vekt-klasser :)
    09.03.2011 kl.09:28
    Likte frokosten din! :D
    09.03.2011 kl.10:00
    Hvor fr du oppskriftene fra? Flger du en bestemt "plan" dag for dag eller finner du bare tilfeldige oppskrifter?

    Maten s jo fantastisk god ut!
    09.03.2011 kl.10:37
    steike.. men vet du om hvor man kan f tak i billige avokadoer? ssen var kvinnefeiringa di igr?
    Linda
    09.03.2011 kl.11:16
    kan du gi meg oppskriften p de karbonadene?:D
    09.03.2011 kl.11:58
    s godt ut :)
    09.03.2011 kl.17:29
    juksinfanteriet: Hvor man fr tak i billige avokadoer varierer litt. Er av og til det kommer snne tilbuds annonser fra butikken med 2 for 10 kr, de jeg kjpte i gr var p rema 1000 eikli. 2 stk koster 20 kr. S nr det er tilbud er det nok lurt kjpe en del som er harde, slik at man kan ha de liggende modne:)

    Feiret ikke den dagen noe srlig, men takk for sprsmlet:)
    09.03.2011 kl.17:39
    frken lilla:

    Ja, du har vel rett i det :P hehe. De har foresten ogs helsekost butikk p stormarkedet der. Stakk innom der kjpte mitt sukrin sukker, tenkte prve ut sukrin melis neste gang jeg skal innom der:)

    Jeg teller ikke snn volsomt, med ser jo p hva jeg br holde meg unna igrunn og ikke. Fr ikke i meg srlig masse med karbo. jeg prver holde meg til under 15, for er da jeg gr ned mest. Og fett er viktig, spiser du lite med fett p lavkarbo s vil forbrenningen vre lavere. Fett fr jeg fra f.eks fet fisk,rmme(rmmekolle),creme fraiche,krem flte,advokado,majones (ekte),smr og masse masse mer:) Men jeg tenker igrunn ikke over at jeg fr i meg lite med karbo, fr ikke lyst p det p en mte. Og kroppen stortrives med den maten den fr n. Det jeg fr i meg av karbo er mest fra grnnsaker som vokser over bakken.

    Gr en del i brokkoli og blomkl ved siden av middagsmltidet. Og noe som er super godt er blomk pure. Nam nam. det kan jeg spise omtrent som potetmos.

    koke noen bunter med blomkl mre, helle blomklen uten vannet i en bolle, en klatt med smr og 1 dl flte. S bruker man stavmikser p dette og smaker til med salt og pepper.
    09.03.2011 kl.17:45
    Linda: ja, det kan jeg vet du :) Veldig enkelt. Jeg brukte karbonade deig,for det var det jeg hadde. Men kjttdeig funker ogs:) Blandet karbonade deig,salt,pepper og 1-2 egg. Avhengi av hvor mye kjtt du har. Egget blir bindemiddel isteden for mel/potetmel:) man kan ogs bruke jbk mel eller ketolyse bakemiks. rrer dette sammen i en bolle,om man har kjkkenmaskin kan dette brukes.

    Det smaker ogs veldig godt med litt finhakket chili og evt finkuttet purre. Da blir det straks litt mere smak:)
    09.03.2011 kl.17:48
    bloggfrken: ja, maten er fantastisk god:) er derfor jeg syntes det er like gy hver gang, at jeg kan spise s mye god mat. Og vekten samtidig gr nedover og nedover. Lite karbo og mye fett gjr at kroppen min fr en kt fettforbrenning, mens p vanlig kosthold brenner kroppen karbo og lagrer fettet. Litt spennende igrunn.

    Mange av oppskriftene mekker jeg sammen selv, men finner ogs en del p nette. Og om det er noe jeg har lyst p som inneholder mye karbo s lager jeg min egen versjon av retten. De karbohydratene jeg fr i meg kommer stort sett fra grnnsaker som vokser over bakken. Og lavkarbo pizza har jeg ogs laget, det var godt:)

    Flger heller ingen bestemt plan, men i begynnelsen er det lurt lage sin egen ukesplan:) slik at maten er handlet inn og det er lett tilgjengelig:)
    09.03.2011 kl.17:49
    absolutt masse god mat :)
    09.03.2011 kl.17:49
    Livet p Svalbard: Den var god:)
    09.03.2011 kl.17:57
    tonje: ja, masse godt og det passer meg supert:)
    09.03.2011 kl.18:16
    Det s godt ut. Jeg m prve ut frokosten din en dag =) Jeg synes bare det ser s lite ut, sikkert siden jeg akkurat har begyt p dette, blir du ordentlig mett av dette og hvor lenge holder du deg mett? Lurer ogs p om du hoppet lett p lavkarbo eller om du trappet gradvis ned p karbohydrater?
    09.03.2011 kl.18:42
    Fragole: jeg hoppet rett p. Syntes det var best. prvd trappe ned fr, men det funket ikke for meg. For da ble jeg bare sugen p ting hele tiden og man gr ikke srlig mye ned heller da:)

    Veldig mange syntes det ser lite ut noen av frokostene, men jeg blir mett av det. Pga fettet :) Men man skal spise til man er mett, s om jeg er mer sulten tar jeg mer mat. sulte er ingen vits:)Men nr jeg spiste karbo spiste jeg mye mer. Mye av grunnen er at karbo faktisk gjr deg mer sulten, s man spiser strre porsjoner p vanlig kosthold.

    Hvor lenge jeg holder meg mett avhenger av hvor fettholdig mltidet er. Til lunsj i dag spiste jeg en boks med makrell i tomat og med litt majones p. Og jeg har enda ikke spist middag. Spiste lunsj kl 11. Det vil si 8 t nesten og jeg merker jeg er snn vanlig sulten n og tenker lage middag n :)Man blir liksom ikke snn sulten at man m ha mat eller noe tygge p akkurat der da. Slik som ved vanlig kosthold. P vanlig kosthold fr man et plutselig lavt blodsukker og dermed m man ha i seg noe og det raskt. Men p lavkarbo er hele hensikten skape stabilt blodsukker, derfor man gjerne kan g litt lenger og man kjenner ikke det suget at man m ha noe. Fler seg normal sulten,ikke for sulten. Men noen spiser oftere enn andre. S litt opp til en selv:)
    Anne-Kariin Olsen
    10.01.2012 kl.20:12
    Ser at dine planer stort sett bestr av frokost, lunsj og middag. Hva med kvelds, spiser du ikke noe mer etter middag??
    10.01.2012 kl.20:27
    Anne:Nei. Jeg pleier som oftest bare orke froksot, lunsj og middag. Mtidene jeg spiser inneholder spass med fett og protein at jeg gjerne kan g i 6-7 timer. Men det varierer fra person til person. Og om jeg en dag er sulten s tar jeg litt mat :)



    Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta
    Charlotte - Forlovet og lykkelig -Stolt mamma til en prins med navn Adrian

    Skriv din profiltekst her

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    bilde
    hits