Charlottes verden- Forlovet og Lykkelig - Blogger om sminke, hudpleie, mote og kosthold
Hjem Add Om meg Kontakt

7

Dagens lunsj: LCHF grøt

Denne uken har vi begge her i huset vært skikkelig dårlig med maten. Så i dag bestemte vi oss for å starte skikkelig igjen. Vi holder på å pakker ned ting og har flyttet en del ned til Drammen, og da er det fort gjort å ty til enkel og ikke fult så sunn mat. Vi merker det begge på kroppen.  Når vi spiste så mye karbohydrater(og de feile typene) så får man automatisk mindre energi. Blir mer oppblåst i magen, og kvisene til Mads kommer tilbake med en gang han ikke er flink med kostholdet. Så da er det bare å sette igang igjen. Og hva er vel ikke bedre enn å starte med en skikkelig lunsj. En liten posjon med lavkarbo grøt. Det er kun bittelit grøt, men man holder på den i maaaaange timer.

Det er søndagsgrøten sin det :D



  • 3dl kremfløte
  • 3,5 ss smør
  • 1dl vann
  • 2 ts Johannesbrødkjernemel
  • Noen bruker også litt salt i, det gjorde ikke vi. Men isåfall skal man ha fint lite.

Fremgangsmåte:

1.Smelt smøret i en kaserolle, tilsett fløten. Rør godt mens det varmes opp

2.Lag en jevning av JBK mel og vann ( 1dl vann og JBK melet) rist dette i en shaker/gammelt syltetøyglass f.eks.Og tilsett det i smøret og fløten mens du rører rundt. la grøten småkoke til den bit tykk, mens du hele tiden rører.

3. Er grøten din blitt for tynn kan du tilsette bittelitt mer JBk mel rett i grøten og røre. Og om den er for tykk kan du spe på med litt vann eller fløte.

På toppen av grøten kan du ha et lite smørøye, litt sukrin/Tagatesse og kanel. Om du ikke ønsker søtningen kan du gjerne droppe den.

Jeg brukte kun en liten ts med tagatesse, men som dere ser havnet det meste på den ene siden (FAILED)


Sykt god grøt :)
OBS OBS: Denne grøten er for folk med et Lchf kosthold, for mye fett for folk med et høykarbo kosthold.

 

Jeg har forresten presentert bloggen min på Bloggurat.

  • Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    bilde



    hits