Charlottes verden- Forlovet og Lykkelig - Blogger om sminke, hudpleie, mote og kosthold
Hjem Add Om meg Kontakt

Min drmmereise

Inneholder Annonselenke

Fr var Maldivene mitt drmmereiseml og hvem har vel ikke drmt om en ferie dit? Men n har meningen min endret seg litt de siste rene.Det hadde nok vrt koselig p Maldivene for en skikkelig kjrlighetsferie med ro og stillhet, men jeg hadde nok blitt litt rastls om jeg var der for lenge. Jeg liker selvflgelig sol, bad, flotte strender og krystallklart vann, men jeg liker ogs variasjon.Nr jeg jobbet p reisebyr var jeg borti mange ulike reiseml og et sted jeg virkelig kunne tenkt meg prve en gang er vakre Aruba.

Bare se s vakkert det er her!

Bilde hentet fra Ving.no

Aruba er en y i Karibien. Her har du kritthvite sandstrender, men ogs mulighet for shopping. P Aruba finnes fantastiske restauranter med kjkken fra hele verden. Det fine med Aruba er dessuten at det ligger utenfor orkanbeltet, slik at vret er stort sett stabilt hele ret. S her kan du reise nr du vil p ret. Hovedstaden heter Oranjestad. Flytiden fra Norge er ca 11 timer. Jeg vet at Ving hadde direkte fly hit p vinteren, men n tror jeg det bare gr rutefly og du m da mellomlande ett sted. Selv syntes jeg Aruba virker som et sted som er perfekt for romantikk og det er nok derfor flere velger gifte seg p denne vakre ya i Karibien. g hnd i hnd p disse vakre strendene er s absolutt en drmmetanke.

P Flamingo beach kan du mte mange av disse ste flamingoene og ta bilder.

Jeg ble tipset fra Rabble om at de n hadde noen gode kampanjerabatter p hotell, ikke bare p Aruba. Men mange andre steder i verden. Har du planer om booke deg et hotellopphold i nrmeste fremtid, s anbefaler jeg ta en titt p de gode rabattene hos Hotels.com

Du finner kampanjeprisene HER

Jeg hper virkelig at jeg en gang fr reise til Aruba og oppleve de vakre strendene, palmesus og ikke minst den stabile temperaturen. S da er det vel bare sette igang sparingen ;) hehe.

Hvor gr din drmmereise?

Har du vrt p Aruba fr?

#aruba #drmme #drmmereise #rabble #ferie #sol #sommer #karibien

• 2

Vr reiserute USA

Tenkte jeg skulle dele litt mer opplevelser fra ferieturen vr. Siden det var flere som nsket mer bilder og tekst fra turen, bde her og p instagram. Vi hadde nesten en uke i Florida fr vi dro p cruiset og den uken leide vi bil og fikk se forskjellige steder.

Anbefaler ogs laste ned app med kart for Floridaomrdet fr du reiser til USA. S kan du legge inn steder du skal underveis i bilen uten mtte bruke mobildata. Genialt! Vi hadde ikke brukt for leie med gps, da vi hadde spass bra program lastet ned p mobilen.

Ruten vi hadde lagt opp s slik ut:

Vi pratet om reise fra key west til Tampa, men vi syns det ble litt mange timer i bilen for s vre der kun 2 netter. Vi fr heller oppleve Tampa og Orlando en annen gang.

Fra Miami til Key west tar det ca 3,5 t avhengi av trafikk selvflgelig. Vi leide bil hele turen og det var nesten et must for komme seg rundt. Og leiebil i USA er dessuten veldig rimelig. S det kan anbefales p det varmeste. Vi leide bil fra et stort og kjent leiebilfirma som heter Allamo. Var superfornyde med de. Book bil fr du reiser og du har alt av ndvendige forsikringer inkludert. Vi leide oss en Cabriolet og det var superdigg i finvret.

Ogs m jeg fortelle dere om den litt kjipe, men utrolig artige situasjonen som oppsto nr vi hadde hentet leiebilen. Haha. S fornyde med bilen og vi skulle selvflgelig ha taket av p vr frste kjretur. Kjrte ut av parkeringshuset p flyplassen og etter 2 minutter kjente vi noen f regndrypp. Vi tenkte at det sikkert var lurt finne knappen for den elektriske taket, men det viste seg ikke vre s lett. Det begynte plutselig regne mye mer, det var ingen sted stoppe og vi ble veldig desperate etter finne knappen. Etter ha ftt en dusj med regn, glimtet jeg til og fant knappen. HURRA!

Her er hotellrommet vi hadde frste natten:

En liten stopp p veien til Key West

Pastellfargede hus s mye mye av, de var nydelige og helt etter min smak

Det gikk sm tog rundt i Key West, slik at man kunne stoppe og se flere historiske plasser.

Mads storkoser seg i Key West

Hotellrommet i Key West:

Vel fremme etter noen timer med shopping og noen timers biltur.

Hotellrommet Hollywood Beach, Fort Lauderdale:

Utsikten fra hotellrommet vrt, kunne ikke klage p den nei.

Strandpromenade Hollywood Beach. Kjempeflott for syklink, rollerblades, jogging og gturer.

nsker dere at jeg skal legge ut en sammendrag fra cruiset i Karibien ogs? Med bilder og info fra de ulike stedene?

#ferie #sommer #sol #usa #miami #florida #keywest #biltur #cabriolet #blogg

• 10

Den vakreste stranden

N var vi kommet igjen til vakre Norge igjen. Vi har storkost oss p ferien vr og hatt den beste ferien sammen noen sinne. Men rart hvor deilig det er komme hjem allikevel. Og spesielt nr man sommer hjem til sol og 19 grader. Vi fikk ogs se igjen verdens beste lille Adrian, som har kost seg som bare det hos besteforeldrene sine. Men det var stor stas f mamma og pappa hjem igjen. Lo og smila i lang tid, den lille sjarmren.

Turen hjem var egentlig ganske forferdelig. Da vi fly fra Miami til London var det skikkelig mye lyn og masse kraftig turbulens. Setebeltet var p under store deler av flyturen. Det var flere ganger jeg var sikker p at min siste time var kommet. Jeg satt med trer i ynene og hadde bare lyst til skrike etter hjelp, men jeg holdt det inni meg. Mads ble kvalm og svett, men innrmme at han var litt redd. Nei, det kunne han ikke ;) Mannfolk alts ! Det er faktisk lov vre redd, uten vre en pingle av den grunn. Flere andre p flyet satt med spyposer og kastet opp. Ei fikk tilogmed kastet opp fremfor seg fordi hun ikke hadde ftt spypose. Selv ble jeg ikke kvalm, men bare veldig redd. Jeg var overlykkelig nr vi kom helskinnet frem til London. Flyturen fra London gikk strlende. Knallvr og ingen turbulens.

Tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere fra vi beskte en av de vakreste strendene i Verden, nemlig Trunk Bay. Trunk Bay ligger p en liten y med navn St Johns. Nr vi var p cruiset med Royal Caribbean stoppet vi p 3 steder i Karibien (Bahamas, St Thomas og St Marten) . Det var nr vi beskte St Thomas at vi tok en utflukt med bttur ut til St Johns. P Trunk Bay snorklet vi med noen flotte og fargerike fisker. Det var ogs masse flotte koraller i ulike farger og former der. Jeg skjnner veldig godt hvorfor denne stranden er en av de vakreste i verden.

Litt selvironi ;O) iiiiiiiiiiiik. Klarte tilogmed hoppe med den fine lmagen jeg har opparbeidet <3

P skipet hadde vi drikkepakke, s det ble en del vin, l og drinker for dagen. S vi koste oss max fra morgen til kveld. Jeg har ikke turt g p vekta enda, men har nok gtt opp noen kg ja. Merker jeg har mye vann i kroppen, s de kiloene forsvinner heldigvis fort igjen. Fr kjre litt detox og f renset kroppen skikkelig. Nr det gjelder mat p skipet, s var det alt mulig tilgjengelig. Jeg flte hverken at jeg overspiste eller spiste veldig usunn mat, men det er klart man skal kose seg p ferie. S det gjorde vi absolutt. De fleste av kiloene kom nok pga all alkoholen vil jeg tro. Frozen Mohito og White Zinfandel (rosevin) var de absolutte favorittene. Men det var ogs masse gode typer l. Masse velge mellom.

#ferie #sommer #sol #karibien #cruise #rccl #allute #allureoftheseas #trunkbay #beach #strand #mamma #mammablogg #barnefri #reise

• 1

Vel fremme, Hollywood Beach

Da var vi vel fremme i Fort Lauderdale, Hollywood beach. Her er utsikten fra rommet vrt. Klager absolutt ikke p den, vi bestilte egentlig begrenset havutsikt. Vi skal bo her i 3 netter.

Og her noen bilder fra rommet. Det er bare et 2* hotell, noe jeg ikke har skjnt helt hvorfor enda. Men vi tok sjangsen, siden det hadde ftt ok anneldelser ogs. Skal vistnok ligge ganske sentralt ogs. S hper p det beste. Hehe.

N skal vi ut kikke litt i omrdet ogs spise litt middag etterp.

• 2

Key West baby

N er vi kommet til Key west og her storkoser vi oss. Vi kom til Florida p mandag, hadde en natt i Miami. S kjrte vi ut hit med leiebilen vr. En stilig cabriolet i merket Chevrolet Camaro. I morgen reiser vi til Fort Lauderdale/Hollywood beach hvor vi skal ha 3 netter fr vi setter fttene p verdens strste cruiseskip, Allure of the seas.

Solen er s utrolig sterk her nede, s farge fr man raskt. Vi kjrte med taket nede i gr og solen tok skikkkelig. Siden jeg hadde p meg kjole uten lange armen, s tenkte jeg det var lurt smre armene. Det viste seg vre smart, fikk en superfin brunfarge p kort tid. Brystet tenkte jeg ikke p at var bart og da ble jeg selvflgelig solbrent. Great! Jeg har en hud som tler mye sol, s blir skjeldent brent. Men denne solen er virkelig sterk.Skal iallefall huske smre hele kroppen resten av turen.

I gr var vi p Sears shoppet litt. Masse salg og masse fint. S det ble klr bde p Mads, meg og Adrian. Gleder meg til vise det frem!

Her er noen bilder fra Key West

Her er klokken litt over halv 3 p dagen bare. 6 timer mindre enn hjemme i Norge. S n skal vi bade litt i bassenget, g p litt shopping og ut spise litt. Kanskje vi fr teste ut utelivet litt ogs. Det er jo tross alt barnefri ferie. Pratet med gullet vrt p facetime hver dag og fr masse bilder. Han storkoser seg hjemme. Det roer mammahjerte masse!