Charlottes verden- Forlovet og Lykkelig - Blogger om sminke, hudpleie, mote og kosthold
Hjem Add Om meg Kontakt

Min drømmereise

Inneholder Annonselenke

Før var Maldivene mitt drømmereisemål og hvem har vel ikke drømt om en ferie dit? Men nå har meningen min endret seg litt de siste årene.Det hadde nok vært koselig på Maldivene for en skikkelig kjærlighetsferie med ro og stillhet, men jeg hadde nok blitt litt rastløs om jeg var der for lenge. Jeg liker selvfølgelig sol, bad, flotte strender og krystallklart vann, men jeg liker også variasjon.Når jeg jobbet på reisebyrå var jeg borti mange ulike reisemål og et sted jeg virkelig kunne tenkt meg å prøve en gang er vakre Aruba.

Bare se så vakkert det er her!

Bilde hentet fra Ving.no

Aruba er en øy i Karibien. Her har du kritthvite sandstrender, men også mulighet for shopping. På Aruba finnes fantastiske restauranter med kjøkken fra hele verden. Det fine med Aruba er dessuten at det ligger utenfor orkanbeltet, slik at været er stort sett stabilt hele året. Så her kan du reise når du vil på året. Hovedstaden heter Oranjestad. Flytiden fra Norge er ca 11 timer. Jeg vet at Ving hadde direkte fly hit på vinteren, men nå tror jeg det bare går rutefly og du må da mellomlande ett sted. Selv syntes jeg Aruba virker som et sted som er perfekt for romantikk og det er nok derfor flere velger å gifte seg på denne vakre øya i Karibien. Å gå hånd i hånd på disse vakre strendene er så absolutt en drømmetanke.

På Flamingo beach kan du møte mange av disse søte flamingoene og ta bilder.

Jeg ble tipset fra Rabble om at de nå hadde noen gode kampanjerabatter på hotell, ikke bare på Aruba. Men mange andre steder i verden. Har du planer om å booke deg et hotellopphold i nærmeste fremtid, så anbefaler jeg å ta en titt på de gode rabattene hos Hotels.com

Du finner kampanjeprisene HER

Jeg håper virkelig at jeg en gang får reise til Aruba og oppleve de vakre strendene, palmesus og ikke minst den stabile temperaturen. Så da er det vel bare å sette igang sparingen ;) hehe.

Hvor går din drømmereise?

Har du vært på Aruba før?

#aruba #drømme #drømmereise #rabble #ferie #sol #sommer #karibien

• 2

Vår reiserute USA

Tenkte jeg skulle dele litt mer opplevelser fra ferieturen vår. Siden det var flere som ønsket mer bilder og tekst fra turen, både her og på instagram. Vi hadde nesten en uke i Florida før vi dro på cruiset og den uken leide vi bil og fikk se forskjellige steder.

Anbefaler også å laste ned app med kart for Floridaområdet før du reiser til USA. Så kan du legge inn steder du skal underveis i bilen uten å måtte bruke mobildata. Genialt! Vi hadde ikke brukt for å leie med gps, da vi hadde såpass bra program lastet ned på mobilen.

Ruten vi hadde lagt opp så slik ut:

Vi pratet om å reise fra key west til Tampa, men vi syns det ble litt mange timer i bilen for så å være der kun 2 netter. Vi får heller oppleve Tampa og Orlando en annen gang.

Fra Miami til Key west tar det ca 3,5 t avhengi av trafikk selvfølgelig. Vi leide bil hele turen og det var nesten et must for å komme seg rundt. Og leiebil i USA er dessuten veldig rimelig. Så det kan anbefales på det varmeste. Vi leide bil fra et stort og kjent leiebilfirma som heter Allamo. Var superfornøyde med de. Book bil før du reiser og du har alt av nødvendige forsikringer inkludert. Vi leide oss en Cabriolet og det var superdigg i finværet.

Også må jeg fortelle dere om den litt kjipe, men utrolig artige situasjonen som oppsto når vi hadde hentet leiebilen. Haha. Så fornøyde med bilen og vi skulle selvfølgelig ha taket av på vår første kjøretur. Kjørte ut av parkeringshuset på flyplassen og etter 2 minutter kjente vi noen få regndrypp. Vi tenkte at det sikkert var lurt å finne knappen for den elektriske taket, men det viste seg å ikke være så lett. Det begynte plutselig å regne mye mer, det var ingen sted å stoppe og vi ble veldig desperate etter å finne knappen. Etter å ha fått en dusj med regn, glimtet jeg til og fant knappen. HURRA!

Her er hotellrommet vi hadde første natten:

En liten stopp på veien til Key West

Pastellfargede hus så mye mye av, de var nydelige og helt etter min smak

Det gikk små tog rundt i Key West, slik at man kunne stoppe og se flere historiske plasser.

Mads storkoser seg i Key West

Hotellrommet i Key West:

Vel fremme etter noen timer med shopping og noen timers biltur.

Hotellrommet Hollywood Beach, Fort Lauderdale:

Utsikten fra hotellrommet vårt, kunne ikke klage på den nei.

Strandpromenade Hollywood Beach. Kjempeflott for syklink, rollerblades, jogging og gåturer.

Ønsker dere at jeg skal legge ut en sammendrag fra cruiset i Karibien også? Med bilder og info fra de ulike stedene?

#ferie #sommer #sol #usa #miami #florida #keywest #biltur #cabriolet #blogg

• 10

Den vakreste stranden

Nå var vi kommet igjen til vakre Norge igjen. Vi har storkost oss på ferien vår og hatt den beste ferien sammen noen sinne. Men rart hvor deilig det er å komme hjem allikevel. Og spesielt når man sommer hjem til sol og 19 grader. Vi fikk også se igjen verdens beste lille Adrian, som har kost seg som bare det hos besteforeldrene sine. Men det var stor stas å få mamma og pappa hjem igjen. Lo og smila i lang tid, den lille sjarmøren.

Turen hjem var egentlig ganske forferdelig. Da vi fløy fra Miami til London var det skikkelig mye lyn og masse kraftig turbulens. Setebeltet var på under store deler av flyturen. Det var flere ganger jeg var sikker på at min siste time var kommet. Jeg satt med tårer i øynene og hadde bare lyst til å skrike etter hjelp, men jeg holdt det inni meg. Mads ble kvalm og svett, men å innrømme at han var litt redd. Nei, det kunne han ikke ;) Mannfolk altså ! Det er faktisk lov å være redd, uten å være en pingle av den grunn. Flere andre på flyet satt med spyposer og kastet opp. Ei fikk tilogmed kastet opp fremfor seg fordi hun ikke hadde fått spypose. Selv ble jeg ikke kvalm, men bare veldig redd. Jeg var overlykkelig når vi kom helskinnet frem til London. Flyturen fra London gikk strålende. Knallvær og ingen turbulens.

Tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere fra vi besøkte en av de vakreste strendene i Verden, nemlig Trunk Bay. Trunk Bay ligger på en liten øy med navn St Johns. Når vi var på cruiset med Royal Caribbean stoppet vi på 3 steder i Karibien (Bahamas, St Thomas og St Marten) . Det var når vi besøkte St Thomas at vi tok en utflukt med båttur ut til St Johns. På Trunk Bay snorklet vi med noen flotte og fargerike fisker. Det var også masse flotte koraller i ulike farger og former der. Jeg skjønner veldig godt hvorfor denne stranden er en av de vakreste i verden.

Litt selvironi ;O) iiiiiiiiiiiik. Klarte tilogmed å hoppe med den fine ølmagen jeg har opparbeidet <3

På skipet hadde vi drikkepakke, så det ble en del vin, øl og drinker for dagen. Så vi koste oss max fra morgen til kveld. Jeg har ikke turt å gå på vekta enda, men har nok gått opp noen kg ja. Merker jeg har mye vann i kroppen, så de kiloene forsvinner heldigvis fort igjen. Får kjøre litt detox og få renset kroppen skikkelig. Når det gjelder mat på skipet, så var det alt mulig tilgjengelig. Jeg følte hverken at jeg overspiste eller spiste veldig usunn mat, men det er klart man skal kose seg på ferie. Så det gjorde vi absolutt. De fleste av kiloene kom nok pga all alkoholen vil jeg tro. Frozen Mohito og White Zinfandel (rosevin) var de absolutte favorittene. Men det var også masse gode typer øl. Masse å velge mellom.

#ferie #sommer #sol #karibien #cruise #rccl #allute #allureoftheseas #trunkbay #beach #strand #mamma #mammablogg #barnefri #reise

• 1

Vel fremme, Hollywood Beach

Da var vi vel fremme i Fort Lauderdale, Hollywood beach. Her er utsikten fra rommet vårt. Klager absolutt ikke på den, vi bestilte egentlig begrenset havutsikt. Vi skal bo her i 3 netter.

Og her noen bilder fra rommet. Det er bare et 2* hotell, noe jeg ikke har skjønt helt hvorfor enda. Men vi tok sjangsen, siden det hadde fått ok anneldelser også. Skal vistnok ligge ganske sentralt også. Så håper på det beste. Hehe.

Nå skal vi ut å kikke litt i området også spise litt middag etterpå.

• 2

Key West baby

Nå er vi kommet til Key west og her storkoser vi oss. Vi kom til Florida på mandag, hadde en natt i Miami. Så kjørte vi ut hit med leiebilen vår. En stilig cabriolet i merket Chevrolet Camaro. I morgen reiser vi til Fort Lauderdale/Hollywood beach hvor vi skal ha 3 netter før vi setter føttene på verdens største cruiseskip, Allure of the seas.

Solen er så utrolig sterk her nede, så farge får man raskt. Vi kjørte med taket nede i går og solen tok skikkkelig. Siden jeg hadde på meg kjole uten lange armen, så tenkte jeg det var lurt å smøre armene. Det viste seg å være smart, fikk en superfin brunfarge på kort tid. Brystet tenkte jeg ikke på at var bart og da ble jeg selvfølgelig solbrent. Great! Jeg har en hud som tåler mye sol, så blir skjeldent brent. Men denne solen er virkelig sterk.Skal iallefall huske å smøre hele kroppen resten av turen.

I går var vi på Sears å shoppet litt. Masse salg og masse fint. Så det ble klær både på Mads, meg og Adrian. Gleder meg til å vise det frem!

Her er noen bilder fra Key West

Her er klokken litt over halv 3 på dagen bare. 6 timer mindre enn hjemme i Norge. Så nå skal vi bade litt i bassenget, gå på litt shopping og ut å spise litt. Kanskje vi får teste ut utelivet litt også. Det er jo tross alt barnefri ferie. Pratet med gullet vårt på facetime hver dag og får masse bilder. Han storkoser seg hjemme. Det roer mammahjerte masse!