Charlottes verden- Forlovet og Lykkelig - Blogger om sminke, hudpleie, mote og kosthold
Hjem Add Om meg Kontakt

Mer fra cruiset i Karibien

Er du en av de som tenker at cruise bare er for eldre mennesker og gjerne damer med  alle mulige hårfarger (blå,rød,lilla). Vel, da bør du lese videre. Dette er nemlig et bilde mange sitter med. Og nå tenkte jeg å avkrefte dette for alle som måtte tro det. Det stemmer så absolutt ikke. Jeg har nå vært på mitt 3. cruise og flere skal det så absolutt bli. Jeg er som de fleste andre som har prøvd skikkelig cruise, bitt av basillen! Cruise er noe jeg selv mener passer for alle. Enten om du er barn, "tenåring" som i grunn syns det er gørr kjedelig å dra på ferie med de voksne, par, single, ungdommer, voksne og de litt eldre. Ja, de aller fleste. Det er så godt lagt tilrette for alle. Som jeg nevnte så passer det også perfekte for de som er kommet i alderen hvor det er fryktelig kjedelig å være på ferietur med mamma og pappa. Når jeg jobbet på reisebyrå så tipset jeg flere om cruise og det var ekstra gøy når de kom tilbake og var storfornøyde og booket neste års cruise i samme slengen. Foreldre som takket meg for dette var en ferie til og med sønnen/datteren i tenårene digget.

Selv har jeg vært 2 turer i Karibien (østre Karibien og vestre Karibien) og en tur i Middelhavet (med utreise Roma).  Det jeg liker spesielt godt med cruise er at man får se s mange flotte steder og allikevel bo samme sted, slik at man slipper å pakke ut og inn av kofferten. Eller enda verre, bo i kofferten. Det er noe jeg hater. Men om jeg skal være på et hotell 1-2 netter, så må jeg innrømme at jeg sjelden gidder å pakke ut. Siden jeg er så fan av sol og bad, så er nok cruise i Karibien min favoritt. Men Middelhavet er jo også fantastisk på sommeren og mye flott steder man får oppleve.

Selv har jeg kun seilt med Royal Caribbean og er veldig fornøyd med de. Skipene jeg har seilt med er Allure of The Seas, Oasis of The Seas og Navigator of The Seas. De førstnevnte er verdens største cruiseskip.

Her er Allure of the Seas som vi seilte med nå i april.

Jeg lovet å skrive litt mer om turen vi hadde ombord på cruiset i Karibien.  Vi startet med en uke i Florida og avsluttet med en uke på cruise. Mer fra ferieturen kan du lese HER og HER.

Balkonglugar med havutsikt.

Reiseruten denne gangen var Østlige Karibien med stoppene:

• Bahamas
  • St. Thomas
  • St. Maarthen

Måtte ut for å se på balkongen med en gang vi kom ombord.

Første stopp Bahamas!

Første ølen ombord var en god gammel en fra Jamaica.

Når jeg sitter å ser igjennom bildene fra turen, så tenker jeg at jeg så inderlig savner det å kunne sitte med beina høyt på balkongen og nyte et deilig glass med verdens beste Rosé, White Zinfandel.

Bilde av Central Park tatt ovenfra.

Pyntet seg med dress til første formelle kvelden.

På meg ble det lang kjole

Dag nr 2 på cruiset ble vi sittende på bord med et annet norsk par på samme alder som oss. De var også på kjæreste-tur. Så det var utrolig koselig og vi hang med de store deler av cruiset. Vi spiste sammen, dro på utflukter, badet, festet og gøyest av alt var turene i boblebadet midt på natta etter nattklubbene var stengt. Og etter boblebadet var det stort sett nattmat.

Litt dårlig bilde, men gjengen i boblebadet midt på natta. Alltid åpent ett boblebad! Det liker vi.

Klare for vannshow i aquatheater, et utrolig bra show som finnes ombord på Oasis og Allure. Anbefales på det varmeste.

Det går flere show daglig og fordelt på alle dagene. Slik at noen show går flere dager på rad. Dette gjør at du har muligheten til å få med deg alle showene i løpet av en uke om du ønsker dette. Jeg anbefaler å booke show, dette er helt gratis. Det gjør at du er garantert plass på showet + at du slipper inn før de som ikke har booket og kan sikre deg de beste plassene. Booke show kan du gjøre på nett før avreise, på tv på lugaren din eller første dagen kan også showteamet hjelpe deg å booke de showene du vil på gjennom hele uken. Hvor de står og når de står der får du info om om bord. Det er veldig høy kvalitet på showene om bord og jeg selv elsker å få med meg så mange show som mulig.

Storkoste meg i vannet mens jeg snorklet og så på flotte fisker og koraller.

De dagene vi hadde vært i land og bare ville slappe av på lugaren etterpå, så bestilte vi roomservice. Noe som er gratid før midnatt. Du går enkelt og greit inn på tv`n og velger hva du vil bestille . Så får du det levert på døren innen kort tid. Og da er det ekstra deilig med en balkong å nyte mat og drikke på mens man seiler ut i flotte Karibien.

Noe du lurer på om cruise? Kanskje jeg kan svare deg.

#cruise  #karibien  #rccl #allure #allureoftheseas #ferie #sol #romantikk #glede

• 4

Min drømmereise

Inneholder Annonselenke

Før var Maldivene mitt drømmereisemål og hvem har vel ikke drømt om en ferie dit? Men nå har meningen min endret seg litt de siste årene.Det hadde nok vært koselig på Maldivene for en skikkelig kjærlighetsferie med ro og stillhet, men jeg hadde nok blitt litt rastløs om jeg var der for lenge. Jeg liker selvfølgelig sol, bad, flotte strender og krystallklart vann, men jeg liker også variasjon.Når jeg jobbet på reisebyrå var jeg borti mange ulike reisemål og et sted jeg virkelig kunne tenkt meg å prøve en gang er vakre Aruba.

Bare se så vakkert det er her!

Bilde hentet fra Ving.no

Aruba er en øy i Karibien. Her har du kritthvite sandstrender, men også mulighet for shopping. På Aruba finnes fantastiske restauranter med kjøkken fra hele verden. Det fine med Aruba er dessuten at det ligger utenfor orkanbeltet, slik at været er stort sett stabilt hele året. Så her kan du reise når du vil på året. Hovedstaden heter Oranjestad. Flytiden fra Norge er ca 11 timer. Jeg vet at Ving hadde direkte fly hit på vinteren, men nå tror jeg det bare går rutefly og du må da mellomlande ett sted. Selv syntes jeg Aruba virker som et sted som er perfekt for romantikk og det er nok derfor flere velger å gifte seg på denne vakre øya i Karibien. Å gå hånd i hånd på disse vakre strendene er så absolutt en drømmetanke.

På Flamingo beach kan du møte mange av disse søte flamingoene og ta bilder.

Jeg ble tipset fra Rabble om at de nå hadde noen gode kampanjerabatter på hotell, ikke bare på Aruba. Men mange andre steder i verden. Har du planer om å booke deg et hotellopphold i nærmeste fremtid, så anbefaler jeg å ta en titt på de gode rabattene hos Hotels.com

Du finner kampanjeprisene HER

Jeg håper virkelig at jeg en gang får reise til Aruba og oppleve de vakre strendene, palmesus og ikke minst den stabile temperaturen. Så da er det vel bare å sette igang sparingen ;) hehe.

Hvor går din drømmereise?

Har du vært på Aruba før?

#aruba #drømme #drømmereise #rabble #ferie #sol #sommer #karibien

• 2

Vår reiserute USA

Tenkte jeg skulle dele litt mer opplevelser fra ferieturen vår. Siden det var flere som ønsket mer bilder og tekst fra turen, både her og på instagram. Vi hadde nesten en uke i Florida før vi dro på cruiset og den uken leide vi bil og fikk se forskjellige steder.

Anbefaler også å laste ned app med kart for Floridaområdet før du reiser til USA. Så kan du legge inn steder du skal underveis i bilen uten å måtte bruke mobildata. Genialt! Vi hadde ikke brukt for å leie med gps, da vi hadde såpass bra program lastet ned på mobilen.

Ruten vi hadde lagt opp så slik ut:

Vi pratet om å reise fra key west til Tampa, men vi syns det ble litt mange timer i bilen for så å være der kun 2 netter. Vi får heller oppleve Tampa og Orlando en annen gang.

Fra Miami til Key west tar det ca 3,5 t avhengi av trafikk selvfølgelig. Vi leide bil hele turen og det var nesten et must for å komme seg rundt. Og leiebil i USA er dessuten veldig rimelig. Så det kan anbefales på det varmeste. Vi leide bil fra et stort og kjent leiebilfirma som heter Allamo. Var superfornøyde med de. Book bil før du reiser og du har alt av nødvendige forsikringer inkludert. Vi leide oss en Cabriolet og det var superdigg i finværet.

Også må jeg fortelle dere om den litt kjipe, men utrolig artige situasjonen som oppsto når vi hadde hentet leiebilen. Haha. Så fornøyde med bilen og vi skulle selvfølgelig ha taket av på vår første kjøretur. Kjørte ut av parkeringshuset på flyplassen og etter 2 minutter kjente vi noen få regndrypp. Vi tenkte at det sikkert var lurt å finne knappen for den elektriske taket, men det viste seg å ikke være så lett. Det begynte plutselig å regne mye mer, det var ingen sted å stoppe og vi ble veldig desperate etter å finne knappen. Etter å ha fått en dusj med regn, glimtet jeg til og fant knappen. HURRA!

Her er hotellrommet vi hadde første natten:

En liten stopp på veien til Key West

Pastellfargede hus så mye mye av, de var nydelige og helt etter min smak

Det gikk små tog rundt i Key West, slik at man kunne stoppe og se flere historiske plasser.

Mads storkoser seg i Key West

Hotellrommet i Key West:

Vel fremme etter noen timer med shopping og noen timers biltur.

Hotellrommet Hollywood Beach, Fort Lauderdale:

Utsikten fra hotellrommet vårt, kunne ikke klage på den nei.

Strandpromenade Hollywood Beach. Kjempeflott for syklink, rollerblades, jogging og gåturer.

Ønsker dere at jeg skal legge ut en sammendrag fra cruiset i Karibien også? Med bilder og info fra de ulike stedene?

#ferie #sommer #sol #usa #miami #florida #keywest #biltur #cabriolet #blogg

• 10

Den vakreste stranden

Nå var vi kommet igjen til vakre Norge igjen. Vi har storkost oss på ferien vår og hatt den beste ferien sammen noen sinne. Men rart hvor deilig det er å komme hjem allikevel. Og spesielt når man sommer hjem til sol og 19 grader. Vi fikk også se igjen verdens beste lille Adrian, som har kost seg som bare det hos besteforeldrene sine. Men det var stor stas å få mamma og pappa hjem igjen. Lo og smila i lang tid, den lille sjarmøren.

Turen hjem var egentlig ganske forferdelig. Da vi fløy fra Miami til London var det skikkelig mye lyn og masse kraftig turbulens. Setebeltet var på under store deler av flyturen. Det var flere ganger jeg var sikker på at min siste time var kommet. Jeg satt med tårer i øynene og hadde bare lyst til å skrike etter hjelp, men jeg holdt det inni meg. Mads ble kvalm og svett, men å innrømme at han var litt redd. Nei, det kunne han ikke ;) Mannfolk altså ! Det er faktisk lov å være redd, uten å være en pingle av den grunn. Flere andre på flyet satt med spyposer og kastet opp. Ei fikk tilogmed kastet opp fremfor seg fordi hun ikke hadde fått spypose. Selv ble jeg ikke kvalm, men bare veldig redd. Jeg var overlykkelig når vi kom helskinnet frem til London. Flyturen fra London gikk strålende. Knallvær og ingen turbulens.

Tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere fra vi besøkte en av de vakreste strendene i Verden, nemlig Trunk Bay. Trunk Bay ligger på en liten øy med navn St Johns. Når vi var på cruiset med Royal Caribbean stoppet vi på 3 steder i Karibien (Bahamas, St Thomas og St Marten) . Det var når vi besøkte St Thomas at vi tok en utflukt med båttur ut til St Johns. På Trunk Bay snorklet vi med noen flotte og fargerike fisker. Det var også masse flotte koraller i ulike farger og former der. Jeg skjønner veldig godt hvorfor denne stranden er en av de vakreste i verden.

Litt selvironi ;O) iiiiiiiiiiiik. Klarte tilogmed å hoppe med den fine ølmagen jeg har opparbeidet <3

På skipet hadde vi drikkepakke, så det ble en del vin, øl og drinker for dagen. Så vi koste oss max fra morgen til kveld. Jeg har ikke turt å gå på vekta enda, men har nok gått opp noen kg ja. Merker jeg har mye vann i kroppen, så de kiloene forsvinner heldigvis fort igjen. Får kjøre litt detox og få renset kroppen skikkelig. Når det gjelder mat på skipet, så var det alt mulig tilgjengelig. Jeg følte hverken at jeg overspiste eller spiste veldig usunn mat, men det er klart man skal kose seg på ferie. Så det gjorde vi absolutt. De fleste av kiloene kom nok pga all alkoholen vil jeg tro. Frozen Mohito og White Zinfandel (rosevin) var de absolutte favorittene. Men det var også masse gode typer øl. Masse å velge mellom.

#ferie #sommer #sol #karibien #cruise #rccl #allute #allureoftheseas #trunkbay #beach #strand #mamma #mammablogg #barnefri #reise

• 1

Vel fremme, Hollywood Beach

Da var vi vel fremme i Fort Lauderdale, Hollywood beach. Her er utsikten fra rommet vårt. Klager absolutt ikke på den, vi bestilte egentlig begrenset havutsikt. Vi skal bo her i 3 netter.

Og her noen bilder fra rommet. Det er bare et 2* hotell, noe jeg ikke har skjønt helt hvorfor enda. Men vi tok sjangsen, siden det hadde fått ok anneldelser også. Skal vistnok ligge ganske sentralt også. Så håper på det beste. Hehe.

Nå skal vi ut å kikke litt i området også spise litt middag etterpå.

• 2

Key West baby

Nå er vi kommet til Key west og her storkoser vi oss. Vi kom til Florida på mandag, hadde en natt i Miami. Så kjørte vi ut hit med leiebilen vår. En stilig cabriolet i merket Chevrolet Camaro. I morgen reiser vi til Fort Lauderdale/Hollywood beach hvor vi skal ha 3 netter før vi setter føttene på verdens største cruiseskip, Allure of the seas.

Solen er så utrolig sterk her nede, så farge får man raskt. Vi kjørte med taket nede i går og solen tok skikkkelig. Siden jeg hadde på meg kjole uten lange armen, så tenkte jeg det var lurt å smøre armene. Det viste seg å være smart, fikk en superfin brunfarge på kort tid. Brystet tenkte jeg ikke på at var bart og da ble jeg selvfølgelig solbrent. Great! Jeg har en hud som tåler mye sol, så blir skjeldent brent. Men denne solen er virkelig sterk.Skal iallefall huske å smøre hele kroppen resten av turen.

I går var vi på Sears å shoppet litt. Masse salg og masse fint. Så det ble klær både på Mads, meg og Adrian. Gleder meg til å vise det frem!

Her er noen bilder fra Key West

Her er klokken litt over halv 3 på dagen bare. 6 timer mindre enn hjemme i Norge. Så nå skal vi bade litt i bassenget, gå på litt shopping og ut å spise litt. Kanskje vi får teste ut utelivet litt også. Det er jo tross alt barnefri ferie. Pratet med gullet vårt på facetime hver dag og får masse bilder. Han storkoser seg hjemme. Det roer mammahjerte masse!

Snart ferie og Karibien

Nå er det bare en måned igjen til 2 uker med ferie.  Det skal bli så utrolig deilig. Jeg har vært igjennom en veldig tøff periode de siste månedene etter at jobben jeg hadde gikk konkurs på dagen og vips sto jeg der uten jobb. Det er virkelig tøft når man har huslån, billån, studielån, barn og andre utgifter. Nå har jeg fått meg en ny jobb i et stort og kjent firma som jeg stortrives hos. En hyggelig arbeidsplass med masse hyggelige kolleger. Jeg trodde jeg kom til å savne reisebyrå noe helt fryktelig, men sannheten er at jeg faktisk trives enda bedre i den nye jobben. Ingen ting er bedre enn det! Ferieturen vår ble planlagt for ett år siden, før jeg i det hele tatt ante at jeg kom til å miste jobben. Men vi lar ikke det stoppe oss fra å reise. Det blir jo selvfølgelig 2 uker uten lønn, men det vil nok uansett være verdt det.

Det er kun Mads og meg som skal reise på kjærlighetsferie. Vi reiser en uke til Florida (kjøre litt rundt) også avslutter vi med en uke på verdens største cruiseskip Allure Of The Seas med RCCL.  Verdens beste Adrian skal være hjemme og kose seg med besteforeldre. Han har en uke hos mamma(mormor) og stefaren min også har han en uke med svigermor og svigerfar ( bestemor og bestefar). Det kjennes utrolig rart å skulle reise vekk fra han i 2 uker, når man pleier å savne han allerede etter en natt borte. Men det at han er i trygge hender hos noen han er glad i og noen som er glad i han gjør meg mer rolig. Men klarer allikevel ikke slutte å tenke på hvor mye jeg vil komme til å savne gullet når vi er på ferie. Det blir nok mye skype og facetime på oss ja.

I disse sittegruppene blir nok vi å finne henslengt og se utover havet og på den vakre solnedgangen ( romantisk ønsketenkning :P haha)

Og selvfølgelig favorittplassen min på hele skipet. I det deilige boblebadet med super utsikt utover sjøen.

Som småbarnsforeldre for første gang, så kan vi vel ikke nekte for at dette absolutt er en ferie vi også ser veldig frem til. Bare oss to, sol, sommer, frokost på balkongen, paraplydrinker, show, spa og ikke minst god mat. Vi skal seile østre Karibien og skal dermed innom Bahamas, St.Thomas og St. Martin. Wow, dette blir bra! Dette blir mitt 3. cruise (cruise nr 2 i Karibien) og jeg kan absolutt si at jeg er bitt av basillen. En super ferieform som passer for de aller fleste.

Du kan lese om mitt cruise i vestre Karibien HER og HER

Meg på mitt forrige cruise i Karibien. Her på Haiti.

Så nå er det snart bare å finne frem sommertøy og pakke koffertene! Klar for USA tur og cruise på verdens største cruiseskip.

Har du vært i USA før og hvor  ?

Har du vært på Cruise før og hvor?

#cruise #reise #ferie #blogg #usa #sommer #sol

Ut på reise med småen

Hei og hopp. Sender en liten hilsen fra Gran Canaria. Adrian og jeg tok flyturen hit alene. Pappan måtte jobbe og mamman ville nyte litt av permisjonen i utlandet med prinsen. Vi er heldigvis ikke alene her nede da. Er på besøk hos svigers som har hus her nede.

Var bare koselig å reise på tur med denne snille gutten :) Sov en del og kikket på menneskene på flyet. Så det å fly med baby på 4mnd opplevde jeg svært positivt.

Bassenget til svigers er nå 27 grader. Ikke feil det. I dag har jeg hatt litt deilig vanntrim for meg selv. Adrian får kost seg masse med bestemor og bestefar her nede, mens mamman kan få badet og solt seg litt. Kjenner at man har godt av litt alenetid også innimellom :)

Mangler litt brunfarge, men den kommer fort. Jobber med saken!

Adrian ligger på tepper og koser seg i masse deilig skygge. Den fine drakten fra Ralph Lauren har han fått av min onkel og tante. Det blir vel Adrian sin Grandtante og Grandonkel (om jeg ikke tar feil).

Nå ligger prinsen og sover litt i vogna si. Så blir det tid for litt pupp,eplepure og mer lek.

PS: blir mobilblogging denne uken. Orket ikke pakke ned data. Var så mye annet som skulle med. Første tur med baby.

Cruise i middelhavet, Messina og Efesos

Bedre sent enn aldri ;) Her kommer mer bilder og litt info fra de to første havnene vi var i land i på cruiset vårt med Navigator of The Seas.

Messina, Italia:

Messina ligger i Italia og er Secilias tredje største by. Havnen til cruiseskipet ligger her i Messina og du trenger ikke ta buss/taxi for å komme inn til sentrum. Det er igrunn bare å gå over veien og du er fremme ved flotte eldre bygninger og shopping ikke langt unna. Vi valgte å oppdage Messina på egenhånd , så i denne havnen meldte vi oss ikke på noen utflukter i regi av skipet. Vi tok en sightseenbuss fra sentrum, hvor vi fikk se historiske steder og fikk informasjon om disse via øretelefoner som vi fikk utdelt. Etter dette beveget vi oss mye rundt på egenhånd og litt shopping ble det også tid til. Denne havnen var nok der jeg tok minst bilder også. Det var mye fasinerende å se, men jeg vil nok si at jeg likte fler av de andre havnene bedre.

På bildet ser dere Messinastredet, der skipene kommer inn. I bakgrunnen kan dere se det italienske fastlandet så svakt.

Ephesus, Tyrkia:

Eller Efesos som vi sier på norsk , en av romerikets viktigste byer. Her finner du mye spennende historie og jeg anbefaler at du blir med på en utflukt. Vi var med på en uflukt i skipets regi og man kunne velge blandt utflukter med ulik varighet. Noen var med lunsj og andre uten lunsj. Vår utflukt varte vel i ca 4 timer og vi fikk sett mye spennende. På turen hadde vi egen buss og egen guide som viste oss rundt blandt mye spennende historie. Etter utflukten gikk vi ombord på skipet og fikk i oss litt lunsj også ble det tid til litt shopping. I denne havnen var det mye for deg som liker å shoppe. På havnområdet var det ordentlige butikker med ekte merkevarer, mens rundt i gatene ellers var det en del butikker som selger produkter som er fake. Men man kan jo alltids finne noe fint her også og her har du selvfølgelig lov til å prute. I tyrkia er det jo stort sett alltid fint vær, så det kom vel ikke som noe sjokk at det var blå himmel og knall sol dagen vi var i land.

Cruiseskipet vi var på Navigator of The Seas i havn i Efesos.

Mormor og bestefar var også med på turen, litt uklart bilde pga lys og tatt med mobilen.

Meg og mamma

Flere bilder og info om turen i middelhavet med Navigator of The Seas finner du HER

Ønsker du å lese om cruiset jeg var på i Karibien finner du det HER og HER

Mer fra Havnene Mykonos og Chania kommer !

• 1

Hjemme fra cruise i middelhavet

I går kveld kom jeg hjem fra cruiset i middelhavet med det populære skipet Navigator Of The Seas som eies av Royal Caribbean Cruise Line (RCCL). I sommer har skipet seilt ifra Roma hver eneste søndag. Et fint og hyggelig 7-netters cruise med mange spennende havner. Selv jobber jeg på reisebyrå og har solgt mye av akkurat dette skipet. Så det var da spesielt gøy å få se det skikkelig selv. Det var virkelig herlig med en cruisetur nå etter masse jobbing i sommer og en 2 ukers sommerferie som måtte avlyses. Så nå var det godt å få ladet opp batteriene. Det trengte både jeg og kroppen min nå. Jeg merker jeg sover veldig mye nå som jeg er gravid, så hele uken fikk jeg heldigvis en god natt søvn og en lur midt på dagen hver eneste dag. Et stort sovedyr som hadde behov for masse søvn beskrev meg godt på turen ;)

Klare for ombordstigning på flotte Navigator Of The Seas for første gang.

Siden min kjære ikke hadde mulighet for mere ferie fra jobben så tok jeg med min mor på sitt aller første cruise. Mormor og bestefar var også med på denne seilingen og de har vært på cruise en gang tidligere. Vi storkoste oss alle sammen. 4 generasjoner på tur med den lille i magen.

Grunnet demonstrasjoner og streik i Athen ble det ingen besøk i Athen ved denne seilingen. Veldig glad for at de gjør slike tiltak så raskt. Det gjør at man føler seg veldig trygg som gjest på cruiset.  Rccl endret da noe på reiseruten og skipet seilte da isteden innom Mykonkos, en vakker gresk øy.  Dette var slettes ingen dum erstatning for Athen. Min mor har tidligere vært på Mykonos og skrøyt veldig at den vakre øyen. For min del var det første gang på Mykonos og kanskje ei heller siste gang.

Alle bildene jeg deler har jeg tatt selv i løpet av dette 7-netters cruiset.

På denne turen hadde vi en innvendig lugar. Jeg liker selvfølgelig best de med balkong, men på denne seiligen sparte vi mye på å ha en innvendig lugar. Og det fungerte i grunn veldig fint. Lugarene er noe eldre som dere ser. Skipet skal i februrar 2014 i følge kapteinen ombord bli noe oppgradert/renovert, det blir spennende. Vi benyttet oss også av roomservice en av dagene og fikk nyte frokost på sengen. Room service er helt gratis med untatt av fra midnatt og til kl 05:00. Gratis roomservice er noe jeg liker svært godt.

Solarium, området for de over 16 år. Hvor total avslapning kan nytes med et svømmebasseng, 2 boblebad, 1 bar og flere solsenger.

Promenadegaten med noen barer, spisesteder og butikker. Og en flott blå bil som selvsagt måtte med på bildet.

Kjolen er ny og jeg kjøpte den i en butikk på Kreta. En gresk inspirert kjole som babymagen kan vokse fint i.

Bildene av de søte håndkledyrene er selvfølgelig alltid standard på cruise. Det var tilogmed kurs på skipet. Slik at du kunne lære å lage ulike slike.

En av dagene var det også sushikurs som passet perfekt for meg som elsker sushi. Noe kunne jeg fra før, men lærte også noe nytt.

Etterpå fikk vi forsyne oss med det vi ville av sushi <3

I buffetrestauranten var det dessuten sushi hver eneste dag for de som ønsket det. På buffeten var det selvsagt mye annet snadder også. Dette var bare en pitteliten del av den store buffeten som fantes ombord.

Bildet av skipet tok jeg fra bussen i Tyrkia, så noe uklart. Men morsomt med det noe karibiske preget over bildet.

Jeg kommer selvfølgelig til å lage flere innlegg som omhandler cruiset. F.eks de ulike stedene vi besøkte og hva det var å se og gjøre der.

I dag har jeg en dag med fri før det er klart for ny jobbuke igjen i morgen. Jeg ligger og nyter stillheten alene hjemme mens den lille i magen plutselig romsterer veldig i magen for å få litt oppmerksomhet. Herlig følelse å kjenne så mye liv fra det lille mirakelet som ligger å koser seg i magen min. Det var 2 dager det var litt rolig fra den lille på turen, men nå er han veldig aktiv igjen. Nå er min kjære snart hjemme fra jobb og da tenkte vi å sette oss ned og planlegge hva vi må kjøpe inn til den vakre i magen. Dette er første gangen for oss, så vi blir nok nødt til å planlegge og lese ekstra nøye hva vi trenger av saker og ting.

(mer bilder fra de ulike havnene kommer)

Ha en strålende mandag.

cruise i Karibien med Oasis of the Seas del 2

Her kommer noen flere bilder fra turen. Dette er del 2 og dermed siste delen fra turen.

Geniale skjermer på de ulike dekkene. Det er stor touch skjerm som er ypperlig til å vise vei. Her kan du blandt annet finne ut hvor lugarer din ligger, hva som skjer på skipet og få oversikt over restaurantene. Denne var virkelig genial. Og jeg skal love dere at det var ikke bare enkelt alltid å vite om man var foran eller bak på skipet. Retningssansen min var helt på bærtur flere gangen. Og det er vel nettopp fordi skipet er så stort at du heller ikke merker at det er over 6000 passasjerer ombord.

Vi var så heldige og fikk komme opp på brua til kapteinen. En hyggelig svenske.

Is-show på båten. Alle showene vi så ombord var ekstremt bra. Veldig dyktige de som jobbet med show. Så å få med seg de ulike showene ombord er virkelig et must.

På skipet fantes det flere svømmebasseng og boblebad.  Solsenger var det mer enn nok av også. Så vi merket ingen særlig kamp om de.

Søt cupcake butikk ombord.

Starbucks var selvfølgelig også med på dette store cruiseskipet.

På Jamaica var vi med på Bob M utflukt. Også må jeg bare legge til at de kjører som noen idioter på Jamaica. Aldri hørt så mye skrik i en minibuss før. Tror de fleste satt med hjerte i halsen og var lettet over å komme helskinnet tilbake til skipet.

Ironisk skilt :P Og vi skjønte raskt hvorfor utfukten hadde 18 års aldersgrense når vi kom frem på museumet.

Det var boden sin det :P Hehe.

Oasis of the Seas og Celebrity Constellation. Her ser man virkelig hvor stor Oasis er.

Mitt favorittområde på skipet var Solarium. Det er et område for voksne som ligger helt fremst i skipet. Her kan man virkelig koble av og nyte ferien. Her finner du boblebad, solstoler, bar og Solarium bistro. Fant en video på youtube slik at dere kan se hvordan det var i området som heter Solarium.

Er så glad for at jeg fikk oppleve cruise. Gleder meg til neste gang !

NYHET ! Det kule er at på onsdag fikk jeg vite at Oasis faktisk kommer til middelhavet sommeren 2014! Det er så utrolig kult det. Kommer nok til å selge veldig bra. Kanskje det blir en tur til da. Fantastisk skip dette her.

• 15

cruise i Karibien med Oasis of the Seas del 1

Håper dere koser dere masse i påsken. Vi storkoser oss hjemme i påsken. I dag har vi vært i skogen med ei vennine og grillet pølser. Veldig koselig. Herlig med noen fridager med venner, kjæreste og familie.

Her kommer del 1 av innlegget jeg sa jeg skulle legge ut. På søndag kom jeg hjem fra et fantastisk cruise i Karibien. Fler av dere lurer kanskje på hvordan det er å være på cruise? Vel, her får dere iallefall min mening om denne typen ferieform. Siden dette er mitt første cruise føler jeg det er passende tidspunkt å vurdere dene ferieformen. Dette var en studietur med jobben og jeg er så utrolig glad for at jeg fikk delta på den. Har lært så utrolig masse om cruise og opplevd masse nytt og spennende ombord og på land. Ferieformen er klart noe jeg kan anbefale til andre og trygt selge til kunder.

Cruiset startet i Fort Lauderdale som ligger i Florida. Det er den havnen flere av de største cruiseskipene går ut fra. Oasis of the Seas og Allure of the Seas er Roayal Caribbean sine aller største skip. Skipet jeg var på het Oasis of the seas. Skipet startet sine første seilinger i desember 2009. Ombord er det plass til over 6000 passasjerer. Syntes du dette er for stort? Fortvil ikke, det finnes flere mindre skipsklasser. Selv ble jeg veldig overasket over dette store skipet på en positiv måte. Det føles faktisk ikke ut som det er så mange ombord. Det er så ekstremt masse man kan gjøre på og faktisk har man større plass pr person på dette store skipet kontra de mindre. Det var aldri kø for å gå iland i havnene og heller ikke på skipet igjen. Dette ble jeg veldig imponert over. De ansatte gjorde virkelig en super jobb der + at servicen ombord er bare super.

Legger ved noen av de mange bildene jeg tok på cruiset.

Desverre fikk jeg bare tatt ett bilde av lugaren vi hadde. Vi hadde en lugar med balkong mot promenaden. På lugaren var det også bad, klesskap, sofa og skrivepult.

De som rengjorde rommene laget dalig nye og morsomme figurer av håndklær på rommet. En av mine solbriller var fast rekvisita :P

Når vi kom ombord første dagen satte vi oss ned på koselige Park Cafe i Sentral park. Der ble det en god salatbuffet. Alle måltider er inkludert på cruiset og man har mange valgmuligheter på spisesteder og mat. Noen av spesialrestaurantene betaler man en liten sum for å spise på, men mange av spisestedene er inkludert.

Flowrider surfesimulatorer var det 2 stk av på skipet. Disse angrer jeg veldig på at jeg ikke fikk prøve, får ta det igjen neste gang. Et slik cruiseskip er så stort at man rekker ikke få med seg alt på en uke.

Første havnen vi var i land i var Labade, Haiti. Fantastiske strender og flott badevann. Deilig sol og bad sted.

Den beste rosevinen. Nam. White Zinfandel heter den.

For hver dag fikk vi utdelt cruisekompass. Dette var et infoskriv fra båten. Hvor man blandt annet fikk forslag til hva som skjedde den dagen ombord. Genialt!

Siden Mads alltid har drømt om å gifte seg på et cruiseskip (og jeg begynner å tenke tanken selv) så måtte jeg selvfølgelig en tur innom kapellet ombord på skipet.

Jeg kunne fint giftet meg på et flott cruiseskip med gode venner og familie tror jeg :) Cruise er virkelig noe jeg fikk mersmak til og med super underholdning, god mat, flinke servitører og flotte selskapslokaler hadde det jo igrunn passet fint med bryllup ombord. Kanskje gifte seg på en vakker strand i en av havnene? Ikke dum tanke det :)

Dette var som jeg skrev mitt første cruise og ei heller det siste. Dette er en ferieform som er super. Du bor som på et hotellrom, blir vartet opp av superhyggelige mennesker, har masse aktiviteter ombord og ikke minst det at man får se flere forskjellige land uten å måtte pakke ut og inn av kofferten. Passet med perfekt. Vi var innom 3 havner på denne turen og resten var sjødager, alikevel rakk man ikke innom alle spisesteder og aktiviteter ombord. Og cruise er ikke slik som jeg og sikkert flere andre tror bare for gamle mennesker. Jevn fordeling på alder blandt cruisere nå for tiden. Fler og fler yngre og personer med barn har oppdaget denne fantastiske feriemåten.

Så hvis du ikke har cruiset før bør du absolutt prøve det!

Noe dere lurer på rundt cruise så er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan :)

(God natt fra en trøtt og sliten jente som har vært i skogen i flere timer i dag)

• 4

Snart sydentur-Studietur

Det gøyeste med reiselivsbransjen er å kunne jobbe med det man virkelig liker. Selv så elsker jeg å reise og har siden jeg var liten vært vant med å reise mye. Vi var som regel i syden 1-2 ganger i året og jeg elsket det. Lønnen i reiselivsbransjen er ikke av den beste, men mye opplevelser og turer følger med. Som mange av dere vet jobber jeg nå som reisekonsulent på et reisebyrå og trives med det. Som medarbeider på et reisebyrå får man tilbud om ulike studieturer og reiselivskvelder/omvisninger. Jeg har siden jeg startet vært med på 2 skipsvisninger, en på MSC og en på RCCL. Og flere kvelder med god mat og drikke med blandt annet Apollo, Ving, Star Tour, RCCL,MSC. Hvor man også går igjennom desinasjoner og nyheter. Veldig spennende og lærerikt. Jeg har enda ikke fått vært på noen studietur. Det har vært lite turer å oppdrive ettersom det var en såpass dårlig sommer og mange var desperate etter å få litt sol på kroppen etter en dårlig sommer her hjemme.

Vi har også muligheten til å reise på det som kalles "Studietur på egenhånd". Som går ut på at du og en person til får en veldig bra pris på en tur med fly + hotell sammen med en av charteroperatørene og det kreves at du har en dag med omvisning av hoteller på stedet du er. Du skal også skrive en rapport fra dette.

Hentet fra Apollo.no

Jeg har valgt å ta min første studietur på egenhånd sammen med min kjære og turen går til den vakre øyen Lanzarote. Vi reiser om en måned og blir borte en uke. Jeg gleder meg masse. Kjenner meg ikke helt klar for å hoppe inn i bikinien etter mange gode matkvelder med god drikke de siste 2-3 ukene. Det får vel gå ;)

Jeg har vært på Lanzarote før når jeg var mindre, men det er nå mange år siden sist. Så jeg gleder meg stort til å se igjen stedet og se hvordan det er blitt der nå. Og man husker ikke alt fra man var liten akkurat.

Vi skal bo på dette leilighetshotellet:

Trykk på bilder for å komme til hotellet. Pueblo Marinero heter det og ligger i Playa Blanca på Lanzarote.

Det er et Apollo Duo hotell, altså et voksent hotell. Det er nå 16 års aldersgrense der og passer oss perfekt. Det er ikke den høyeste standarden, men helt ok. En 3+ i stjerner. Min vurdering av hoteller kommer når vi har vært der. Gleder oss masse begge to. Vi har jobben ekstremt mye i det siste og det skal bli godt med en tur sammen med kjæresten. Det er mye vi skal se og oppleve, men litt avslapning og bading skal vi også nyte. Leilighetene vi skal bo i ligger som jeg nevnte i Play Blanca, en eldre fiskelandsby med en hyggelig taverna. Vi hadde veldig lyst til å bo i Puerto del Carmen, men får heller ta en tur inn dit en av kveldene.

En av dagene tar vi også fly over til Gran Canaria for å se på svigermor og svigerfar sitt nyinnkjøpte landsted. Besteforeldrene bor på Gran Canaria på vinterstid, så da blir det en dag med familiehygge også. Ikke så ofte man så veldig ofte man møtes når de alle bor utenfor Bergen.

Elsker å ha ting å se frem til! Lanzarote here we come.  Klar for en tur med min Kjære på den vakre øyen.

Har du vært på Lanzarote før??

(Har du husket å melde deg på solbrillekonkuransen og et par designsolbriller, du finner konkurransen HER)

Gokart i Tyrkia/Alanya

I går var vi på en gokart bane utenfor Alanya og kjørte. Utrolig gøy var det.Det var en utebane som ligger ca 15 min utenfor Alanya, mot Side og Antalya. De hadde også en innendørs bane i Kestel, rett ved siden av Alanya.

Gårsdagens antrekk:

Så skikkelig smart ut gitt.

Veldig gøy! Full fart på banen og slædding i alle svingene.

Ps: Jeg har satt på extensions i dag. Så nå har jeg megalang hår. Gleder meg til å vise frem i neste innlegg. Har også farget håret.

• 9

En chill dag ved bassenget.

I dag har vi ligget ved bassenget som tilhører leilighetene her og slikket sol. Utrolig digg og avslappende dag. Og nå som man er så vant med varmen her nede i Tyrkia er det ikke noe annet enn superdigg.

Vi møtte på flere av disse gekkoene med blå søt hale. Husker når jeg bodde i Tyrkia, da hadde vi gekkoer som løp rundt på badet plutselig. De er ikke skremmende, kun veldig søte.

En digg dag ved bassengen og nå er jeg klar for en god dusj. Etterpå blir det ut og spise god tyrkisk mat på Alibaba restaurant som ligger i Oba, rett utenfor Alanya. Nam nam.

Jeg tenkte å lage en "kjøre bil i Tyrkia" guide en av de nærmeste dagene her på bloggen. Kjøringen er noe annerledes enn i Norge, men så lenge man vet reglene for kjøring og rundkjøringer så går det veldig fint.

I dag går også mine tanker til de som ble rammet av det triste som skjedde for akkurat ett år siden. Ufattelig trist og urettferdig. Selv om vi er bortreist og på ferie følger vi med på nyhetene.

PS: Takk for fine ord fra dere alle på de forrige innleggene.

Noen som har vært på minneseremoni hjemme i dag? Håper det ble noen fine seremonier.

Dimchayi i Tyrkia

Som jeg nevnte var vi i Dimchayi i går. Det ligger oppe i fjellene i Alanya. Det er flere spisesteder som ligger i en elv ved en demning der. Her får man servert skikkelig god tyrkisk mat og sitter ute på små flåtelignende ting og koser seg med god mat og drikke. Vi storkoste oss, men guuud så mye mat vi fikk. Fikk store porsjoner med masse tilbehør og i tilegg fikk vi et stort fruktfat til dessert. Enda vi var supermette.

Anbefaler alle som reiser til Alanya og ta en tur til dette koselige stedet. Når vi var der var det sent på kvelden og var blitt mørkt.

Maten var virkelig god, men masse mat for 4 personer. Ikke rart vi ble supermette.

Superdupermett.

Nå skal vi ut å spise og kose oss. Nyte fredagskvelden skal bli godt.

• 5

Kurs om temareiser og flotte Kapp Verde (reisenyhet)

Dagen i dag startet med jobb fra kl 09:00 og etterfulgt at et lite kveldskurs/konferanse/seminar  med Startour. Det var fantastisk koselig og ikke minst spennende. Når man jobber innen reiselivet/reisebransjen treffer man på så utrolig mange hyggelige mennesker. Så det ble en vellykket kveld hvor man lærte masse. Satt å drømte meg bort i alle de spennende reisene. Vi startet med å få mat samtidig som vi fikk høre en presentasjon av noen av temareisene til Startour. Reiselysten meldte seg raskt og man hadde igrunn lyst til å hoppe på første fly.Temareisene var veldig spennende, men ettersom det var ganske mye og omfattenede velger jeg å ikke skrive om dette . Mer om et annet spennende reisemål skal dere få om dere leser videre.

Ikke den beste kvaliteten på de 2 første bildene (tatt med mobil).

Helt på slutten fikk vi masse spennende informasjon og bilder fra Kapp Verde. Statour starter med charterfly til Kapp Verde nå til vintersessongen 2012/2013. Kapp Verde er et sted jeg generelt har hørt veldig lite om og om jeg skal være ærlig klarte jeg ikke helt å plasere det på kartet. Flyene kommer til å fly til Gran Canaria for så å fylle drivstoff der og fly videre til Kapp Verde. Fra Gran Canaria til Kapp Verde tar det ca 2 t med fly (Avhengi av motvind eller medvind). Temperaturmessig er gjennomsnittstemperaturene 4 grader mer på Kapp Verde sammenlignet med Gran Canaria.

Kartet over Afrika er hentet herifra

Kapp Verde er virkelig et sted jeg må besøke en gang. Det kom jeg frem til i dag. Etter å ha hørt så mye flott fra en dame som hadde vært der + masse flotte bilder. Vi fikk tilogmed kjenne på den nydelige sanden som var hentet fra Kapp Verde. Ekstremt myk og god sand. Så at dette kommer til å selge bra er det ingen tvil om. Har lært masse masse, dette er kun en kort oppsummering.

Noen bilder som er hentet fra Startour sine hjemmesider:

Drømmestrand??

På Kapp Verde finner du nydelige sandstrender og masse flotte hoteller. Flere av hotellene har all inclusive eller halvpensjon. Man får masse nydelig fisk og sjømat, men selvfølgelig også mye kjøttretter. Men fisk og annen sjømat er de spesielt gode på. Skikkelig fersk og god fisk. På flere av buffetene på noen av hotellene har de faktisk områder på buffeen som er skiltet med Low carb. Hvor kult er ikke det??

Flere som fikk lyst på en tur til Kapp Verde??

Noen som har vært der før kanskje??

• 13

Bilder fra Color Magic del 1

Først og fremst må jeg bare takke dere alle for at jeg får så mye kommentarer, spesielt til dere som kommenterer veldig ofte. Veldig koselig. Uansett om det ikke blir like mange oppdateringer daglig nå som før. Slik er det når man jobber. Jeg har vært på jobben på hotellet i dag fra kl 15-23 og tiden fløy avgårde. Det er så masse hyggelige gjester og ingenting er bedre enn det.

Nå var det på tide med noen bilder fra Kielturen i helgen:

Det var ei som Mads jobbet med før(som nå er god venninde av oss), sønnen hennes, Mads, Erik(kompis av Mads) og meg som var på tur. Her er noen bilder fra turen.

Mikkel, Doris og Mads på observation lounge.

Jeg elsker rødspetten de serverer der.

Godt man har solbriller når man kjører no-makeup style ( noe jeg gjør temmelig ofte, digg).

Haha, jeg dævver av det bildet her.

Eric og Mads chillern.

Vi fikk også tatt noen flotte bilder i solnedgangen denne kvelden:

Handlegaten ombord på Color Magic.

Min nye knæsje rosa bukse fra Zara.

Nattinatt alle dere søte og fantastiske mennesker (Klisje, i know).. I morgen og lørdag er det også jobb. Uansett hvor mye jeg jobber tjener jeg aldri mer enn Mads. Vi fant ut at han har nesten dobbelt så høy timelønn. Fuck my life :P Neida, jeg stortrives med det jeg jobber med uansett.

Fler bilder fra turen kommer (Promise)

• 8

Hjemme fra Kiel tur

Da var vi hjemme fra Kielturen med Color Magic og nå skal jeg rett på jobb. Og jobbe til kl 23. Også er det tidlig på jobb i morgen også.

Nå skal jeg fikse meg litt også er det å skynde seg på jobben. Håper på en koselig kveld på jobben og at tiden går raskt som vanlig.

Legger ved noen få bilder fra turen, resten får vi ta en annen dag. Ble mange bilder i løpet av turen.

Håper dere alle har hatt en koselig helg..

Vi hadde en superkoselig tur til Kiel. Og nå er det tilbake til hverdagen, jobb og riktig kosthold.

• 24

Dette bedriver jeg dagene med (reisekataloger)

Det har ikke blitt sånn alt for masse blogging de siste dagene, men det regner jeg med dere forstod. Ettersom det er mye med ny jobb og opplæring. I dag har jeg hatt fri de jobben, men har fått en hjemmelekse.

Det er at jeg skal kunne litt kort om 3 ulike reisemål fra charter katalogene og jeg har da tatt for meg Bulgaria, Kypros og Kreta.  Også skal jeg da velge 3 destinasjoner på reisemålet. Og jeg har valgt slik:

Kreta: - Chaniakysten - Hersonissos - Rethymnon

Bulgaria: - Sunny Beach- Nessebar - Albena

Kypros: Agia Napa - Fig three bay - Larnaca

Så disse skal jeg altså ta for meg mer i kveld. Og se litt på hotellene som finnes.Det er slettes ingen kjedelig hjemmelekse å sitte å drømme seg bort i kataloger og se på masse fine reisemål. Kreta har jeg f.eks aldri vært og dit kunne jeg faktisk tenkt å tatt en tur etter å ha lest i katalogene. Jeg har heldigvis vært mye ute å reist, helt fra jeg var liten. Det er selvsagt ikke alle reisemålene man husker, men en del kan man huske. Og da er det spesielt gøy å kunne fortelle kunder egne opplevelser med reisemålet.

Josefine(kaninen min) titter på datamaskinen av og til og sjekker om jeg har vært flink å oppdatere bloggen, og nå fikk jeg kjeft for dårlig oppdatering på bloggen.

I morgen blir det tilbake på nye jobben og lære mye nytt og spennende.

Har du vært i Bulgaria, på Kreta eller på Kypros??

Fortell gjerne hvor du var og hvordan du opplevde reisemålet/destinasjonen.

• 24

Spesialtilbud til dere på 2-Døgns Cruise til Kiel

Nå har jeg en skikkelig gladnyhet til alle mine venner og alle som leser bloggen min. Dere husker kanskje kielturen med Color Magic som jeg blogget om?? Den jeg fikk gratis i sammarbeid med buzzador og Color Line.  Innlegget kan du isåfall lese HER...

I går fikk jeg en mail fra Buzzador og Color Line om at jeg  kan tilby alle mine lesere et spesialtilbud på 2-døgns Cruise med Color Fantasy eller Color Magic til Kiel.  Og for de som ønsker får dere også 1/2 pris på oppgradering av lugar.

Spesialtilbudet er superbra og det koster kun 290 kr pr person. Avreise må være i Januar, februar eller mars. Og ønsker dere å oppgradere lugar så får dere altså 1/2 pris på dette.

Tilbudskoden dere skal benytte dere av er : 521AH. Klikk HER eller på bildet over for å se tilbud og bestille. 290 kr pr person er ekstremt bra pris ialefall.

Til de av dere som benytter dere av tilbudet eller skal reise med båten i nærmeste fremtid så vil jeg gjerne anbefale å ta en dag med middagsbuffet i Grand buffet. De har et enormt utvalg og masse nydelig mat. Hvis dere vil lese om turen vi hadde + bilder kan dere gjøre det HER

Vær rask!! Begrenset antall plasser. PS: husk at om du reiser uten foreldre må du være fylt 23 år.

Bra tilbud sant??

• 10

Vi storkoser oss på Color Magic

Som jeg har fortalt tidligere har vi aldri vært på tur med Color Magic eller Color Fantasy før. Dette er første gangen, og helt klart ikke siste gangen. Det er masse mennesker ombord her på color Magic. Og vi storkoser oss begge 2.

Det er masse hyggelige mennekser her. Både ansatte og gjester. Og masse god mat og drikke.

Stappmett av masse god julemat og annet snadder. Det var så sykt mye å velge imellom i buffeten her på Color Magic. Jeg fant en favortittdessert, nemmelig mango sorbet. Nam nam.

Og dagens sminke ble med litt gull i, siden det var julebordmiddag.

Nå har jeg fått skiftet av meg kjolen, her går folk i alt mulig. Noen er stivpyntet, noen er normalt pyntet og andre i daffekklær. Du blir ikke sett dumt på, uansett hva du går med. Og det er igrunn veldig deilig. Nå skiftet jeg om til noe litt mer behagelig. Vi sitter nå på den lokale puben midt i handlegaten ;) Med det morsomste navnet, nemmelig Donkey Pub Monkey Pub.Hehe. Nå startet det nettopp noe danseoppvisning midt i handlegaten her. Og Masse mennekser samlet seg rundt her. Sååååå kos.

Ikke hver dag man får sitte på en koselig pub, drikke øl og blogge. Det er kos det ;)

I morgen er båten fremme i Kiel kl 10:00 og da skal vi av og handle litt. Hørt noe rykter om at det er noe julemarked der nå. Også går båten tilbake til Norge og er fremme i Oslo Lørdag morgen kl 10:00.

Turen har vi fått gratis i sammarbeid med Buzzador og Color Line. Så når jeg kommer hjem kommer jeg til å ha en oppsumering av turen og hva min mening om Color Line sin Color Magic båt, som vi reiser med. Om du også ønsker og bli en buzzador og teste produkter og tjenester gratis kan du klikke deg inn HER

♥Ønsker dere alle en fin kveld ♥     PS: tusen takk for alle søte kommentarer dere har lagt igjen.

• 7

Driver å pakker til turen + ett lite innkjøp

Starter med dagens innkjøp. Måtte nemmelig ha meg en clutch veske. Så da gikk jeg til innkjøp av en i dag. I merket Buffalo, haha. Nå kom jeg på Buffalo skoene som fantes da jeg gikk på barneskolen :P

Var litt vanskelig å få frem hvor fin den egentlig var. Blingbling.

Og nå har jeg begynt så smått å pakke. I morgen reiser vi på tur med Color Magic og blir der frem til Lørdag. Jeg gleder meg masse. Med masse god mat, så vi kommer vel til å rulle ut av båte. hehe.

Grunnen til at vi får gratis 2-døgns kiel cruise med Color magic kan du lese mer om HER

Så i morgen reiser vi, og jeg kommer til å ta masse bilder. Har internet ombord, så blogging blir det også :)

• 26

Reiseguide Gran Canaria av meg

Etter spørsmål fra en leser, så har jeg lovet å skrive om Gran Canaria som reisemål. Ettersom det finnes masse informasjon om øya, må jeg selvfølgelig begrense det litt. Men skal prøve å få med det som er mest spennende og nyttig av informasjon. Selv har jeg vært på Gran Canaria opp til flere ganger og liker meg kjempe godt der.

Ettersom jeg har studert reiseliv på høgskole nivå tok jeg utfordringen på strak arm:) Reiseguide skrevet av Charlotte.

Alle stedene er kjempe flotte og har hver sin sjarm. Selv liker jeg meg best i Playa del ingles, og heller dra på dagsturer til de andre stedene. I Playa har du både sol, strand, shopping og uteliv. Og det går busser til veldig mange andre av de andre stedene herifra. Las Palmas er hovedstaden på Gran Canaria, her er det mye shopping og uteliv.

På Gran Canaria får du oppleve flotte strender,uteliv,shopping, trivelig befolkning og det spanske kjøkken.

Man finner flotte strender som er flere km lange, så man kan spasere gode og lange turer om man ønsker det.

Transport: På øya er det er gode lokale bussforbindelser, bra taxitilbud og gode utleiemuligheter på bil,moped,motorsykkel og vanlig sykkel. Det er mye rimeligere å ta buss på øyen enn å ta taxi. Taxi er relativt dyrt der.

Shopping: I playa del ingles og Las Palmas finner du mesteparten av shoppingen. Om du ønsker å handle i handlegater eller på store shoppingsentere med kjente og mindre kjente butikken, anbefaler jeg å reise inn til Las palmas. Det beste er da å ta buss, eller om man har leiebil. Det går ofte busser fra Playa del ingles. Selv har jeg vært på et stort og nytt shoppingsenter som heter Atlantico, som er før flyplassen. Der har de kjempe mange bra butikker der, og du finner også blandt annet Zara der. Både avdelingen menn,barn,kvinner og Zara home.

Noen bilder jeg tok, inne på Atlantico shopping senter Las palmas.

Markeder:

Her finner du alt fra matvarer til klær og pynteting. Markedet er det samme på de ulike stedene.

• Marked i Puerto de mogan hver mandag fra 08-14
    • I Arguineguin ligger det en stor markedplass hvor man finner et stort marked hver tirsdag fra kl 08-14.
    • San Fernando er det marked onsdager og lørdager fra 08-14.

Og selvfølgelig kan du prute!! Både på markeder og på basarer.

Mat og drikke:

Her nede får man selvfølgelig spanske tapasrestauranter som serverer nydelige spanske småretter. Eller har de også mange gode steakhouse reatauranter på Gran Canaria. Vi spiste på en veldig god en som ligger på Yumbo senteret i Playa. Kjempe gode biffretter og til en relativt rimelig pris sammenlignet med i Norge.

I underetasjen av yumbo shoppingsenter finner man mange kinarestauranter som har kinabuffet. Til en kjempebillig pris. Ps: ikke alltid lurt å velge den billigste. Når man betaler puttelitt mer så får man såå mye bedre mat og det er et bedre utvalg. Jeg som elsker kinamat digger jo at man kan spise kinabuffet så billig. På den av de som jeg liker best så koster det 5,98 Euro for voksen og 3,50 Euro for barn. Og 50 kr er billig for så god buffet. De hadde sushi, kinamat og is som med frukt til dessert. Og fristyrstekt banan og man ville ha det. Alt med i prisen.

Og alt dette hadde de på buffeten. Også står den på Norsk på den ene siden av skiltet. Den jeg tok bilde av.

Og her er noen få bilder jeg tok av buffeten

Man finner også mange Norske og andre skandinaviske restauranter og puber her nede, hvor man får servert skandinavisk mat og drikke. På flere matvareforetninger kan man også få kjøpe kjente norske produkter som blandt annet brunost,nugatti osv.

Uteliv: Det er et bra uteliv på øya, og de beste stedene er Playa og Las Palmas. Her finner du puber og utesteder omtrent overalt. Alkohol er også vesentlig billigere enn i Norge. Prisene på øl og vin varierte veldig på hvor man gikk ut, men kan jo fortelle at en liter med smirnof sprit på supermarkedet kostet rundt 80 norske. Er du i playa del ingles og vil ha skikkelig ungdomsparty med høy musikk og mye dans så anbefaler jeg å ta turen innom plaza shoppingsenter, som på kvelden er gjort om til et stort party paradis. Der er flere utesteder som er samlet under ett og samme tak. Høy partyfaktor.

I underetasjen på Yumbo senteret finner du også mange utesteder, de fleste stedene der er for homofile og transer

Plaza shoppingsenter, bra med uteliv på kvelden.

Utflukter: Om du reiser med reise selskap så arangerer de flere spennende utflukter, men om du ønsker å utforske på egen hånd så anbefaler jeg å leie seg bil eller motorsykkel. Vi kjørte rundt hele øyen og det var en kjempe fin tur som ikke tar med enn noen timer. Det er masse spennende å titte på.

Klima: Gran Canaria er en turistdestinasjon man kan besøke hele året med charterselskapene. Mange reiser hit på vinterstid for å kunne slippe unna vinterkulden vi har her i landet. Øya har et stabilt klima, og har mer enn 300 soldager i året. Klimaet er mest stabilt på sør siden av øyen.

Leiebil: Det er rimelig å leie bil på øyen og man finner mange forskjellige biltutleie firmaer både på flyplassen og på turist plassene. Det er veldig enkelt å kjøre rundt på øyen og det er også godt skiltet. Veiene her nede er også bra, men veldig svingete og bratte noen steder om man skal kjøre hele øyen rundt.

Håper denne reiseguiden jeg skrev kommer til nytte.

Kom gjerne med tips om det er noe jeg mangler.

Har du vært på Gran Canaria??