Charlottes verden- Forlovet og Lykkelig - Blogger om sminke, hudpleie, mote og kosthold
Hjem Add Om meg Kontakt

Mer fra cruiset i Karibien

Er du en av de som tenker at cruise bare er for eldre mennesker og gjerne damer med alle mulige hrfarger (bl,rd,lilla). Vel, da br du lese videre. Dette er nemlig et bilde mange sitter med. Og n tenkte jeg avkrefte dette for alle som mtte tro det. Det stemmer s absolutt ikke. Jeg har n vrt p mitt 3. cruise og flere skal det s absolutt bli. Jeg er som de fleste andre som har prvd skikkelig cruise, bitt av basillen! Cruise er noe jeg selv mener passer for alle. Enten om du er barn, "tenring" som i grunn syns det er grr kjedelig dra p ferie med de voksne, par, single, ungdommer, voksne og de litt eldre. Ja, de aller fleste. Det er s godt lagt tilrette for alle. Som jeg nevnte s passer det ogs perfekte for de som er kommet i alderen hvor det er fryktelig kjedelig vre p ferietur med mamma og pappa. Nr jeg jobbet p reisebyr s tipset jeg flere om cruise og det var ekstra gy nr de kom tilbake og var storfornyde og booket neste rs cruise i samme slengen. Foreldre som takket meg for dette var en ferie til og med snnen/datteren i tenrene digget.

Selv har jeg vrt 2 turer i Karibien (stre Karibien og vestre Karibien) og en tur i Middelhavet (med utreise Roma). Det jeg liker spesielt godt med cruise er at man fr se s mange flotte steder og allikevel bo samme sted, slik at man slipper pakke ut og inn av kofferten. Eller enda verre, bo i kofferten. Det er noe jeg hater. Men om jeg skal vre p et hotell 1-2 netter, s m jeg innrmme at jeg sjelden gidder pakke ut. Siden jeg er s fan av sol og bad, s er nok cruise i Karibien min favoritt. Men Middelhavet er jo ogs fantastisk p sommeren og mye flott steder man fr oppleve.

Selv har jeg kun seilt med Royal Caribbean og er veldig fornyd med de. Skipene jeg har seilt med er Allure of The Seas, Oasis of The Seas og Navigator of The Seas. De frstnevnte er verdens strste cruiseskip.

Her er Allure of the Seas som vi seilte med n i april.

Jeg lovet skrive litt mer om turen vi hadde ombord p cruiset i Karibien. Vi startet med en uke i Florida og avsluttet med en uke p cruise. Mer fra ferieturen kan du lese HER og HER.

Balkonglugar med havutsikt.

Reiseruten denne gangen var stlige Karibien med stoppene:

• Bahamas
  • St. Thomas
  • St. Maarthen

Mtte ut for se p balkongen med en gang vi kom ombord.

Frste stopp Bahamas!

Frste len ombord var en god gammel en fra Jamaica.

Nr jeg sitter ser igjennom bildene fra turen, s tenker jeg at jeg s inderlig savner det kunne sitte med beina hyt p balkongen og nyte et deilig glass med verdens beste Ros, White Zinfandel.

Bilde av Central Park tatt ovenfra.

Pyntet seg med dress til frste formelle kvelden.

P meg ble det lang kjole

Dag nr 2 p cruiset ble vi sittende p bord med et annet norsk par p samme alder som oss. De var ogs p kjreste-tur. S det var utrolig koselig og vi hang med de store deler av cruiset. Vi spiste sammen, dro p utflukter, badet, festet og gyest av alt var turene i boblebadet midt p natta etter nattklubbene var stengt. Og etter boblebadet var det stort sett nattmat.

Litt drlig bilde, men gjengen i boblebadet midt p natta. Alltid pent ett boblebad! Det liker vi.

Klare for vannshow i aquatheater, et utrolig bra show som finnes ombord p Oasis og Allure. Anbefales p det varmeste.

Det gr flere show daglig og fordelt p alle dagene. Slik at noen show gr flere dager p rad. Dette gjr at du har muligheten til f med deg alle showene i lpet av en uke om du nsker dette. Jeg anbefaler booke show, dette er helt gratis. Det gjr at du er garantert plass p showet + at du slipper inn fr de som ikke har booket og kan sikre deg de beste plassene. Booke show kan du gjre p nett fr avreise, p tv p lugaren din eller frste dagen kan ogs showteamet hjelpe deg booke de showene du vil p gjennom hele uken. Hvor de str og nr de str der fr du info om om bord. Det er veldig hy kvalitet p showene om bord og jeg selv elsker f med meg s mange show som mulig.

Storkoste meg i vannet mens jeg snorklet og s p flotte fisker og koraller.

De dagene vi hadde vrt i land og bare ville slappe av p lugaren etterp, s bestilte vi roomservice. Noe som er gratid fr midnatt. Du gr enkelt og greit inn p tv`n og velger hva du vil bestille . S fr du det levert p dren innen kort tid. Og da er det ekstra deilig med en balkong nyte mat og drikke p mens man seiler ut i flotte Karibien.

Noe du lurer p om cruise? Kanskje jeg kan svare deg.

#cruise #karibien #rccl #allure #allureoftheseas #ferie #sol #romantikk #glede

• 4

Min drmmereise

Inneholder Annonselenke

Fr var Maldivene mitt drmmereiseml og hvem har vel ikke drmt om en ferie dit? Men n har meningen min endret seg litt de siste rene.Det hadde nok vrt koselig p Maldivene for en skikkelig kjrlighetsferie med ro og stillhet, men jeg hadde nok blitt litt rastls om jeg var der for lenge. Jeg liker selvflgelig sol, bad, flotte strender og krystallklart vann, men jeg liker ogs variasjon.Nr jeg jobbet p reisebyr var jeg borti mange ulike reiseml og et sted jeg virkelig kunne tenkt meg prve en gang er vakre Aruba.

Bare se s vakkert det er her!

Bilde hentet fra Ving.no

Aruba er en y i Karibien. Her har du kritthvite sandstrender, men ogs mulighet for shopping. P Aruba finnes fantastiske restauranter med kjkken fra hele verden. Det fine med Aruba er dessuten at det ligger utenfor orkanbeltet, slik at vret er stort sett stabilt hele ret. S her kan du reise nr du vil p ret. Hovedstaden heter Oranjestad. Flytiden fra Norge er ca 11 timer. Jeg vet at Ving hadde direkte fly hit p vinteren, men n tror jeg det bare gr rutefly og du m da mellomlande ett sted. Selv syntes jeg Aruba virker som et sted som er perfekt for romantikk og det er nok derfor flere velger gifte seg p denne vakre ya i Karibien. g hnd i hnd p disse vakre strendene er s absolutt en drmmetanke.

P Flamingo beach kan du mte mange av disse ste flamingoene og ta bilder.

Jeg ble tipset fra Rabble om at de n hadde noen gode kampanjerabatter p hotell, ikke bare p Aruba. Men mange andre steder i verden. Har du planer om booke deg et hotellopphold i nrmeste fremtid, s anbefaler jeg ta en titt p de gode rabattene hos Hotels.com

Du finner kampanjeprisene HER

Jeg hper virkelig at jeg en gang fr reise til Aruba og oppleve de vakre strendene, palmesus og ikke minst den stabile temperaturen. S da er det vel bare sette igang sparingen ;) hehe.

Hvor gr din drmmereise?

Har du vrt p Aruba fr?

#aruba #drmme #drmmereise #rabble #ferie #sol #sommer #karibien

• 2

Vr reiserute USA

Tenkte jeg skulle dele litt mer opplevelser fra ferieturen vr. Siden det var flere som nsket mer bilder og tekst fra turen, bde her og p instagram. Vi hadde nesten en uke i Florida fr vi dro p cruiset og den uken leide vi bil og fikk se forskjellige steder.

Anbefaler ogs laste ned app med kart for Floridaomrdet fr du reiser til USA. S kan du legge inn steder du skal underveis i bilen uten mtte bruke mobildata. Genialt! Vi hadde ikke brukt for leie med gps, da vi hadde spass bra program lastet ned p mobilen.

Ruten vi hadde lagt opp s slik ut:

Vi pratet om reise fra key west til Tampa, men vi syns det ble litt mange timer i bilen for s vre der kun 2 netter. Vi fr heller oppleve Tampa og Orlando en annen gang.

Fra Miami til Key west tar det ca 3,5 t avhengi av trafikk selvflgelig. Vi leide bil hele turen og det var nesten et must for komme seg rundt. Og leiebil i USA er dessuten veldig rimelig. S det kan anbefales p det varmeste. Vi leide bil fra et stort og kjent leiebilfirma som heter Allamo. Var superfornyde med de. Book bil fr du reiser og du har alt av ndvendige forsikringer inkludert. Vi leide oss en Cabriolet og det var superdigg i finvret.

Ogs m jeg fortelle dere om den litt kjipe, men utrolig artige situasjonen som oppsto nr vi hadde hentet leiebilen. Haha. S fornyde med bilen og vi skulle selvflgelig ha taket av p vr frste kjretur. Kjrte ut av parkeringshuset p flyplassen og etter 2 minutter kjente vi noen f regndrypp. Vi tenkte at det sikkert var lurt finne knappen for den elektriske taket, men det viste seg ikke vre s lett. Det begynte plutselig regne mye mer, det var ingen sted stoppe og vi ble veldig desperate etter finne knappen. Etter ha ftt en dusj med regn, glimtet jeg til og fant knappen. HURRA!

Her er hotellrommet vi hadde frste natten:

En liten stopp p veien til Key West

Pastellfargede hus s mye mye av, de var nydelige og helt etter min smak

Det gikk sm tog rundt i Key West, slik at man kunne stoppe og se flere historiske plasser.

Mads storkoser seg i Key West

Hotellrommet i Key West:

Vel fremme etter noen timer med shopping og noen timers biltur.

Hotellrommet Hollywood Beach, Fort Lauderdale:

Utsikten fra hotellrommet vrt, kunne ikke klage p den nei.

Strandpromenade Hollywood Beach. Kjempeflott for syklink, rollerblades, jogging og gturer.

nsker dere at jeg skal legge ut en sammendrag fra cruiset i Karibien ogs? Med bilder og info fra de ulike stedene?

#ferie #sommer #sol #usa #miami #florida #keywest #biltur #cabriolet #blogg

• 10

Den vakreste stranden

N var vi kommet igjen til vakre Norge igjen. Vi har storkost oss p ferien vr og hatt den beste ferien sammen noen sinne. Men rart hvor deilig det er komme hjem allikevel. Og spesielt nr man sommer hjem til sol og 19 grader. Vi fikk ogs se igjen verdens beste lille Adrian, som har kost seg som bare det hos besteforeldrene sine. Men det var stor stas f mamma og pappa hjem igjen. Lo og smila i lang tid, den lille sjarmren.

Turen hjem var egentlig ganske forferdelig. Da vi fly fra Miami til London var det skikkelig mye lyn og masse kraftig turbulens. Setebeltet var p under store deler av flyturen. Det var flere ganger jeg var sikker p at min siste time var kommet. Jeg satt med trer i ynene og hadde bare lyst til skrike etter hjelp, men jeg holdt det inni meg. Mads ble kvalm og svett, men innrmme at han var litt redd. Nei, det kunne han ikke ;) Mannfolk alts ! Det er faktisk lov vre redd, uten vre en pingle av den grunn. Flere andre p flyet satt med spyposer og kastet opp. Ei fikk tilogmed kastet opp fremfor seg fordi hun ikke hadde ftt spypose. Selv ble jeg ikke kvalm, men bare veldig redd. Jeg var overlykkelig nr vi kom helskinnet frem til London. Flyturen fra London gikk strlende. Knallvr og ingen turbulens.

Tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere fra vi beskte en av de vakreste strendene i Verden, nemlig Trunk Bay. Trunk Bay ligger p en liten y med navn St Johns. Nr vi var p cruiset med Royal Caribbean stoppet vi p 3 steder i Karibien (Bahamas, St Thomas og St Marten) . Det var nr vi beskte St Thomas at vi tok en utflukt med bttur ut til St Johns. P Trunk Bay snorklet vi med noen flotte og fargerike fisker. Det var ogs masse flotte koraller i ulike farger og former der. Jeg skjnner veldig godt hvorfor denne stranden er en av de vakreste i verden.

Litt selvironi ;O) iiiiiiiiiiiik. Klarte tilogmed hoppe med den fine lmagen jeg har opparbeidet <3

P skipet hadde vi drikkepakke, s det ble en del vin, l og drinker for dagen. S vi koste oss max fra morgen til kveld. Jeg har ikke turt g p vekta enda, men har nok gtt opp noen kg ja. Merker jeg har mye vann i kroppen, s de kiloene forsvinner heldigvis fort igjen. Fr kjre litt detox og f renset kroppen skikkelig. Nr det gjelder mat p skipet, s var det alt mulig tilgjengelig. Jeg flte hverken at jeg overspiste eller spiste veldig usunn mat, men det er klart man skal kose seg p ferie. S det gjorde vi absolutt. De fleste av kiloene kom nok pga all alkoholen vil jeg tro. Frozen Mohito og White Zinfandel (rosevin) var de absolutte favorittene. Men det var ogs masse gode typer l. Masse velge mellom.

#ferie #sommer #sol #karibien #cruise #rccl #allute #allureoftheseas #trunkbay #beach #strand #mamma #mammablogg #barnefri #reise

• 1

Vel fremme, Hollywood Beach

Da var vi vel fremme i Fort Lauderdale, Hollywood beach. Her er utsikten fra rommet vrt. Klager absolutt ikke p den, vi bestilte egentlig begrenset havutsikt. Vi skal bo her i 3 netter.

Og her noen bilder fra rommet. Det er bare et 2* hotell, noe jeg ikke har skjnt helt hvorfor enda. Men vi tok sjangsen, siden det hadde ftt ok anneldelser ogs. Skal vistnok ligge ganske sentralt ogs. S hper p det beste. Hehe.

N skal vi ut kikke litt i omrdet ogs spise litt middag etterp.

• 2

Key West baby

N er vi kommet til Key west og her storkoser vi oss. Vi kom til Florida p mandag, hadde en natt i Miami. S kjrte vi ut hit med leiebilen vr. En stilig cabriolet i merket Chevrolet Camaro. I morgen reiser vi til Fort Lauderdale/Hollywood beach hvor vi skal ha 3 netter fr vi setter fttene p verdens strste cruiseskip, Allure of the seas.

Solen er s utrolig sterk her nede, s farge fr man raskt. Vi kjrte med taket nede i gr og solen tok skikkkelig. Siden jeg hadde p meg kjole uten lange armen, s tenkte jeg det var lurt smre armene. Det viste seg vre smart, fikk en superfin brunfarge p kort tid. Brystet tenkte jeg ikke p at var bart og da ble jeg selvflgelig solbrent. Great! Jeg har en hud som tler mye sol, s blir skjeldent brent. Men denne solen er virkelig sterk.Skal iallefall huske smre hele kroppen resten av turen.

I gr var vi p Sears shoppet litt. Masse salg og masse fint. S det ble klr bde p Mads, meg og Adrian. Gleder meg til vise det frem!

Her er noen bilder fra Key West

Her er klokken litt over halv 3 p dagen bare. 6 timer mindre enn hjemme i Norge. S n skal vi bade litt i bassenget, g p litt shopping og ut spise litt. Kanskje vi fr teste ut utelivet litt ogs. Det er jo tross alt barnefri ferie. Pratet med gullet vrt p facetime hver dag og fr masse bilder. Han storkoser seg hjemme. Det roer mammahjerte masse!

Snart ferie og Karibien

N er det bare en mned igjen til 2 uker med ferie. Det skal bli s utrolig deilig. Jeg har vrt igjennom en veldig tff periode de siste mnedene etter at jobben jeg hadde gikk konkurs p dagen og vips sto jeg der uten jobb. Det er virkelig tft nr man har husln, billn, studieln, barn og andre utgifter. N har jeg ftt meg en ny jobb i et stort og kjent firma som jeg stortrives hos. En hyggelig arbeidsplass med masse hyggelige kolleger. Jeg trodde jeg kom til savne reisebyr noe helt fryktelig, men sannheten er at jeg faktisk trives enda bedre i den nye jobben. Ingen ting er bedre enn det! Ferieturen vr ble planlagt for ett r siden, fr jeg i det hele tatt ante at jeg kom til miste jobben. Men vi lar ikke det stoppe oss fra reise. Det blir jo selvflgelig 2 uker uten lnn, men det vil nok uansett vre verdt det.

Det er kun Mads og meg som skal reise p kjrlighetsferie. Vi reiser en uke til Florida (kjre litt rundt) ogs avslutter vi med en uke p verdens strste cruiseskip Allure Of The Seas med RCCL. Verdens beste Adrian skal vre hjemme og kose seg med besteforeldre. Han har en uke hos mamma(mormor) og stefaren min ogs har han en uke med svigermor og svigerfar ( bestemor og bestefar). Det kjennes utrolig rart skulle reise vekk fra han i 2 uker, nr man pleier savne han allerede etter en natt borte. Men det at han er i trygge hender hos noen han er glad i og noen som er glad i han gjr meg mer rolig. Men klarer allikevel ikke slutte tenke p hvor mye jeg vil komme til savne gullet nr vi er p ferie. Det blir nok mye skype og facetime p oss ja.

I disse sittegruppene blir nok vi finne henslengt og se utover havet og p den vakre solnedgangen ( romantisk nsketenkning :P haha)

Og selvflgelig favorittplassen min p hele skipet. I det deilige boblebadet med super utsikt utover sjen.

Som smbarnsforeldre for frste gang, s kan vi vel ikke nekte for at dette absolutt er en ferie vi ogs ser veldig frem til. Bare oss to, sol, sommer, frokost p balkongen, paraplydrinker, show, spa og ikke minst god mat. Vi skal seile stre Karibien og skal dermed innom Bahamas, St.Thomas og St. Martin. Wow, dette blir bra! Dette blir mitt 3. cruise (cruise nr 2 i Karibien) og jeg kan absolutt si at jeg er bitt av basillen. En super ferieform som passer for de aller fleste.

Du kan lese om mitt cruise i vestre Karibien HER og HER

Meg p mitt forrige cruise i Karibien. Her p Haiti.

S n er det snart bare finne frem sommerty og pakke koffertene! Klar for USA tur og cruise p verdens strste cruiseskip.

Har du vrt i USA fr og hvor ?

Har du vrt p Cruise fr og hvor?

#cruise #reise #ferie #blogg #usa #sommer #sol

Ut p reise med smen

Hei og hopp. Sender en liten hilsen fra Gran Canaria. Adrian og jeg tok flyturen hit alene. Pappan mtte jobbe og mamman ville nyte litt av permisjonen i utlandet med prinsen. Vi er heldigvis ikke alene her nede da. Er p besk hos svigers som har hus her nede.

Var bare koselig reise p tur med denne snille gutten :) Sov en del og kikket p menneskene p flyet. S det fly med baby p 4mnd opplevde jeg svrt positivt.

Bassenget til svigers er n 27 grader. Ikke feil det. I dag har jeg hatt litt deilig vanntrim for meg selv. Adrian fr kost seg masse med bestemor og bestefar her nede, mens mamman kan f badet og solt seg litt. Kjenner at man har godt av litt alenetid ogs innimellom :)

Mangler litt brunfarge, men den kommer fort. Jobber med saken!

Adrian ligger p tepper og koser seg i masse deilig skygge. Den fine drakten fra Ralph Lauren har han ftt av min onkel og tante. Det blir vel Adrian sin Grandtante og Grandonkel (om jeg ikke tar feil).

N ligger prinsen og sover litt i vogna si. S blir det tid for litt pupp,eplepure og mer lek.

PS: blir mobilblogging denne uken. Orket ikke pakke ned data. Var s mye annet som skulle med. Frste tur med baby.

Cruise i middelhavet, Messina og Efesos

Bedre sent enn aldri ;) Her kommer mer bilder og litt info fra de to frste havnene vi var i land i p cruiset vrt med Navigator of The Seas.

Messina, Italia:

Messina ligger i Italia og er Secilias tredje strste by. Havnen til cruiseskipet ligger her i Messina og du trenger ikke ta buss/taxi for komme inn til sentrum. Det er igrunn bare g over veien og du er fremme ved flotte eldre bygninger og shopping ikke langt unna. Vi valgte oppdage Messina p egenhnd , s i denne havnen meldte vi oss ikke p noen utflukter i regi av skipet. Vi tok en sightseenbuss fra sentrum, hvor vi fikk se historiske steder og fikk informasjon om disse via retelefoner som vi fikk utdelt. Etter dette beveget vi oss mye rundt p egenhnd og litt shopping ble det ogs tid til. Denne havnen var nok der jeg tok minst bilder ogs. Det var mye fasinerende se, men jeg vil nok si at jeg likte fler av de andre havnene bedre.

P bildet ser dere Messinastredet, der skipene kommer inn. I bakgrunnen kan dere se det italienske fastlandet s svakt.

Ephesus, Tyrkia:

Eller Efesos som vi sier p norsk , en av romerikets viktigste byer. Her finner du mye spennende historie og jeg anbefaler at du blir med p en utflukt. Vi var med p en uflukt i skipets regi og man kunne velge blandt utflukter med ulik varighet. Noen var med lunsj og andre uten lunsj. Vr utflukt varte vel i ca 4 timer og vi fikk sett mye spennende. P turen hadde vi egen buss og egen guide som viste oss rundt blandt mye spennende historie. Etter utflukten gikk vi ombord p skipet og fikk i oss litt lunsj ogs ble det tid til litt shopping. I denne havnen var det mye for deg som liker shoppe. P havnomrdet var det ordentlige butikker med ekte merkevarer, mens rundt i gatene ellers var det en del butikker som selger produkter som er fake. Men man kan jo alltids finne noe fint her ogs og her har du selvflgelig lov til prute. I tyrkia er det jo stort sett alltid fint vr, s det kom vel ikke som noe sjokk at det var bl himmel og knall sol dagen vi var i land.

Cruiseskipet vi var p Navigator of The Seas i havn i Efesos.

Mormor og bestefar var ogs med p turen, litt uklart bilde pga lys og tatt med mobilen.

Meg og mamma

Flere bilder og info om turen i middelhavet med Navigator of The Seas finner du HER

nsker du lese om cruiset jeg var p i Karibien finner du det HER og HER

Mer fra Havnene Mykonos og Chania kommer !

• 1

Hjemme fra cruise i middelhavet

I gr kveld kom jeg hjem fra cruiset i middelhavet med det populre skipet Navigator Of The Seas som eies av Royal Caribbean Cruise Line (RCCL). I sommer har skipet seilt ifra Roma hver eneste sndag. Et fint og hyggelig 7-netters cruise med mange spennende havner. Selv jobber jeg p reisebyr og har solgt mye av akkurat dette skipet. S det var da spesielt gy f se det skikkelig selv. Det var virkelig herlig med en cruisetur n etter masse jobbing i sommer og en 2 ukers sommerferie som mtte avlyses. S n var det godt f ladet opp batteriene. Det trengte bde jeg og kroppen min n. Jeg merker jeg sover veldig mye n som jeg er gravid, s hele uken fikk jeg heldigvis en god natt svn og en lur midt p dagen hver eneste dag. Et stort sovedyr som hadde behov for masse svn beskrev meg godt p turen ;)

Klare for ombordstigning p flotte Navigator Of The Seas for frste gang.

Siden min kjre ikke hadde mulighet for mere ferie fra jobben s tok jeg med min mor p sitt aller frste cruise. Mormor og bestefar var ogs med p denne seilingen og de har vrt p cruise en gang tidligere. Vi storkoste oss alle sammen. 4 generasjoner p tur med den lille i magen.

Grunnet demonstrasjoner og streik i Athen ble det ingen besk i Athen ved denne seilingen. Veldig glad for at de gjr slike tiltak s raskt. Det gjr at man fler seg veldig trygg som gjest p cruiset. Rccl endret da noe p reiseruten og skipet seilte da isteden innom Mykonkos, en vakker gresk y. Dette var slettes ingen dum erstatning for Athen. Min mor har tidligere vrt p Mykonos og skryt veldig at den vakre yen. For min del var det frste gang p Mykonos og kanskje ei heller siste gang.

Alle bildene jeg deler har jeg tatt selv i lpet av dette 7-netters cruiset.

P denne turen hadde vi en innvendig lugar. Jeg liker selvflgelig best de med balkong, men p denne seiligen sparte vi mye p ha en innvendig lugar. Og det fungerte i grunn veldig fint. Lugarene er noe eldre som dere ser. Skipet skal i februrar 2014 i flge kapteinen ombord bli noe oppgradert/renovert, det blir spennende. Vi benyttet oss ogs av roomservice en av dagene og fikk nyte frokost p sengen. Room service er helt gratis med untatt av fra midnatt og til kl 05:00. Gratis roomservice er noe jeg liker svrt godt.

Solarium, omrdet for de over 16 r. Hvor total avslapning kan nytes med et svmmebasseng, 2 boblebad, 1 bar og flere solsenger.

Promenadegaten med noen barer, spisesteder og butikker. Og en flott bl bil som selvsagt mtte med p bildet.

Kjolen er ny og jeg kjpte den i en butikk p Kreta. En gresk inspirert kjole som babymagen kan vokse fint i.

Bildene av de ste hndkledyrene er selvflgelig alltid standard p cruise. Det var tilogmed kurs p skipet. Slik at du kunne lre lage ulike slike.

En av dagene var det ogs sushikurs som passet perfekt for meg som elsker sushi. Noe kunne jeg fra fr, men lrte ogs noe nytt.

Etterp fikk vi forsyne oss med det vi ville av sushi <3

I buffetrestauranten var det dessuten sushi hver eneste dag for de som nsket det. P buffeten var det selvsagt mye annet snadder ogs. Dette var bare en pitteliten del av den store buffeten som fantes ombord.

Bildet av skipet tok jeg fra bussen i Tyrkia, s noe uklart. Men morsomt med det noe karibiske preget over bildet.

Jeg kommer selvflgelig til lage flere innlegg som omhandler cruiset. F.eks de ulike stedene vi beskte og hva det var se og gjre der.

I dag har jeg en dag med fri fr det er klart for ny jobbuke igjen i morgen. Jeg ligger og nyter stillheten alene hjemme mens den lille i magen plutselig romsterer veldig i magen for f litt oppmerksomhet. Herlig flelse kjenne s mye liv fra det lille mirakelet som ligger koser seg i magen min. Det var 2 dager det var litt rolig fra den lille p turen, men n er han veldig aktiv igjen. N er min kjre snart hjemme fra jobb og da tenkte vi sette oss ned og planlegge hva vi m kjpe inn til den vakre i magen. Dette er frste gangen for oss, s vi blir nok ndt til planlegge og lese ekstra nye hva vi trenger av saker og ting.

(mer bilder fra de ulike havnene kommer)

Ha en strlende mandag.

cruise i Karibien med Oasis of the Seas del 2

Her kommer noen flere bilder fra turen. Dette er del 2 og dermed siste delen fra turen.

Geniale skjermer p de ulike dekkene. Det er stor touch skjerm som er ypperlig til vise vei. Her kan du blandt annet finne ut hvor lugarer din ligger, hva som skjer p skipet og f oversikt over restaurantene. Denne var virkelig genial. Og jeg skal love dere at det var ikke bare enkelt alltid vite om man var foran eller bak p skipet. Retningssansen min var helt p brtur flere gangen. Og det er vel nettopp fordi skipet er s stort at du heller ikke merker at det er over 6000 passasjerer ombord.

Vi var s heldige og fikk komme opp p brua til kapteinen. En hyggelig svenske.

Is-show p bten. Alle showene vi s ombord var ekstremt bra. Veldig dyktige de som jobbet med show. S f med seg de ulike showene ombord er virkelig et must.

P skipet fantes det flere svmmebasseng og boblebad. Solsenger var det mer enn nok av ogs. S vi merket ingen srlig kamp om de.

St cupcake butikk ombord.

Starbucks var selvflgelig ogs med p dette store cruiseskipet.

P Jamaica var vi med p Bob M utflukt. Ogs m jeg bare legge til at de kjrer som noen idioter p Jamaica. Aldri hrt s mye skrik i en minibuss fr. Tror de fleste satt med hjerte i halsen og var lettet over komme helskinnet tilbake til skipet.

Ironisk skilt :P Og vi skjnte raskt hvorfor utfukten hadde 18 rs aldersgrense nr vi kom frem p museumet.

Det var boden sin det :P Hehe.

Oasis of the Seas og Celebrity Constellation. Her ser man virkelig hvor stor Oasis er.

Mitt favorittomrde p skipet var Solarium. Det er et omrde for voksne som ligger helt fremst i skipet. Her kan man virkelig koble av og nyte ferien. Her finner du boblebad, solstoler, bar og Solarium bistro. Fant en video p youtube slik at dere kan se hvordan det var i omrdet som heter Solarium.

Er s glad for at jeg fikk oppleve cruise. Gleder meg til neste gang !

NYHET ! Det kule er at p onsdag fikk jeg vite at Oasis faktisk kommer til middelhavet sommeren 2014! Det er s utrolig kult det. Kommer nok til selge veldig bra. Kanskje det blir en tur til da. Fantastisk skip dette her.

• 15

cruise i Karibien med Oasis of the Seas del 1

Hper dere koser dere masse i psken. Vi storkoser oss hjemme i psken. I dag har vi vrt i skogen med ei vennine og grillet plser. Veldig koselig. Herlig med noen fridager med venner, kjreste og familie.

Her kommer del 1 av innlegget jeg sa jeg skulle legge ut. P sndag kom jeg hjem fra et fantastisk cruise i Karibien. Fler av dere lurer kanskje p hvordan det er vre p cruise? Vel, her fr dere iallefall min mening om denne typen ferieform. Siden dette er mitt frste cruise fler jeg det er passende tidspunkt vurdere dene ferieformen. Dette var en studietur med jobben og jeg er s utrolig glad for at jeg fikk delta p den. Har lrt s utrolig masse om cruise og opplevd masse nytt og spennende ombord og p land. Ferieformen er klart noe jeg kan anbefale til andre og trygt selge til kunder.

Cruiset startet i Fort Lauderdale som ligger i Florida. Det er den havnen flere av de strste cruiseskipene gr ut fra. Oasis of the Seas og Allure of the Seas er Roayal Caribbean sine aller strste skip. Skipet jeg var p het Oasis of the seas. Skipet startet sine frste seilinger i desember 2009. Ombord er det plass til over 6000 passasjerer. Syntes du dette er for stort? Fortvil ikke, det finnes flere mindre skipsklasser. Selv ble jeg veldig overasket over dette store skipet p en positiv mte. Det fles faktisk ikke ut som det er s mange ombord. Det er s ekstremt masse man kan gjre p og faktisk har man strre plass pr person p dette store skipet kontra de mindre. Det var aldri k for g iland i havnene og heller ikke p skipet igjen. Dette ble jeg veldig imponert over. De ansatte gjorde virkelig en super jobb der + at servicen ombord er bare super.

Legger ved noen av de mange bildene jeg tok p cruiset.

Desverre fikk jeg bare tatt ett bilde av lugaren vi hadde. Vi hadde en lugar med balkong mot promenaden. P lugaren var det ogs bad, klesskap, sofa og skrivepult.

De som rengjorde rommene laget dalig nye og morsomme figurer av hndklr p rommet. En av mine solbriller var fast rekvisita :P

Nr vi kom ombord frste dagen satte vi oss ned p koselige Park Cafe i Sentral park. Der ble det en god salatbuffet. Alle mltider er inkludert p cruiset og man har mange valgmuligheter p spisesteder og mat. Noen av spesialrestaurantene betaler man en liten sum for spise p, men mange av spisestedene er inkludert.

Flowrider surfesimulatorer var det 2 stk av p skipet. Disse angrer jeg veldig p at jeg ikke fikk prve, fr ta det igjen neste gang. Et slik cruiseskip er s stort at man rekker ikke f med seg alt p en uke.

Frste havnen vi var i land i var Labade, Haiti. Fantastiske strender og flott badevann. Deilig sol og bad sted.

Den beste rosevinen. Nam. White Zinfandel heter den.

For hver dag fikk vi utdelt cruisekompass. Dette var et infoskriv fra bten. Hvor man blandt annet fikk forslag til hva som skjedde den dagen ombord. Genialt!

Siden Mads alltid har drmt om gifte seg p et cruiseskip (og jeg begynner tenke tanken selv) s mtte jeg selvflgelig en tur innom kapellet ombord p skipet.

Jeg kunne fint giftet meg p et flott cruiseskip med gode venner og familie tror jeg :) Cruise er virkelig noe jeg fikk mersmak til og med super underholdning, god mat, flinke servitrer og flotte selskapslokaler hadde det jo igrunn passet fint med bryllup ombord. Kanskje gifte seg p en vakker strand i en av havnene? Ikke dum tanke det :)

Dette var som jeg skrev mitt frste cruise og ei heller det siste. Dette er en ferieform som er super. Du bor som p et hotellrom, blir vartet opp av superhyggelige mennesker, har masse aktiviteter ombord og ikke minst det at man fr se flere forskjellige land uten mtte pakke ut og inn av kofferten. Passet med perfekt. Vi var innom 3 havner p denne turen og resten var sjdager, alikevel rakk man ikke innom alle spisesteder og aktiviteter ombord. Og cruise er ikke slik som jeg og sikkert flere andre tror bare for gamle mennesker. Jevn fordeling p alder blandt cruisere n for tiden. Fler og fler yngre og personer med barn har oppdaget denne fantastiske feriemten.

S hvis du ikke har cruiset fr br du absolutt prve det!

Noe dere lurer p rundt cruise s er det bare sprre, s skal jeg prve svare s godt jeg kan :)

(God natt fra en trtt og sliten jente som har vrt i skogen i flere timer i dag)

• 4

Snart sydentur-Studietur

Det gyeste med reiselivsbransjen er kunne jobbe med det man virkelig liker. Selv s elsker jeg reise og har siden jeg var liten vrt vant med reise mye. Vi var som regel i syden 1-2 ganger i ret og jeg elsket det. Lnnen i reiselivsbransjen er ikke av den beste, men mye opplevelser og turer flger med. Som mange av dere vet jobber jeg n som reisekonsulent p et reisebyr og trives med det. Som medarbeider p et reisebyr fr man tilbud om ulike studieturer og reiselivskvelder/omvisninger. Jeg har siden jeg startet vrt med p 2 skipsvisninger, en p MSC og en p RCCL. Og flere kvelder med god mat og drikke med blandt annet Apollo, Ving, Star Tour, RCCL,MSC. Hvor man ogs gr igjennom desinasjoner og nyheter. Veldig spennende og lrerikt. Jeg har enda ikke ftt vrt p noen studietur. Det har vrt lite turer oppdrive ettersom det var en spass drlig sommer og mange var desperate etter f litt sol p kroppen etter en drlig sommer her hjemme.

Vi har ogs muligheten til reise p det som kalles "Studietur p egenhnd". Som gr ut p at du og en person til fr en veldig bra pris p en tur med fly + hotell sammen med en av charteroperatrene og det kreves at du har en dag med omvisning av hoteller p stedet du er. Du skal ogs skrive en rapport fra dette.

Hentet fra Apollo.no

Jeg har valgt ta min frste studietur p egenhnd sammen med min kjre og turen gr til den vakre yen Lanzarote. Vi reiser om en mned og blir borte en uke. Jeg gleder meg masse. Kjenner meg ikke helt klar for hoppe inn i bikinien etter mange gode matkvelder med god drikke de siste 2-3 ukene. Det fr vel g ;)

Jeg har vrt p Lanzarote fr nr jeg var mindre, men det er n mange r siden sist. S jeg gleder meg stort til se igjen stedet og se hvordan det er blitt der n. Og man husker ikke alt fra man var liten akkurat.

Vi skal bo p dette leilighetshotellet:

Trykk p bilder for komme til hotellet. Pueblo Marinero heter det og ligger i Playa Blanca p Lanzarote.

Det er et Apollo Duo hotell, alts et voksent hotell. Det er n 16 rs aldersgrense der og passer oss perfekt. Det er ikke den hyeste standarden, men helt ok. En 3+ i stjerner. Min vurdering av hoteller kommer nr vi har vrt der. Gleder oss masse begge to. Vi har jobben ekstremt mye i det siste og det skal bli godt med en tur sammen med kjresten. Det er mye vi skal se og oppleve, men litt avslapning og bading skal vi ogs nyte. Leilighetene vi skal bo i ligger som jeg nevnte i Play Blanca, en eldre fiskelandsby med en hyggelig taverna. Vi hadde veldig lyst til bo i Puerto del Carmen, men fr heller ta en tur inn dit en av kveldene.

En av dagene tar vi ogs fly over til Gran Canaria for se p svigermor og svigerfar sitt nyinnkjpte landsted. Besteforeldrene bor p Gran Canaria p vinterstid, s da blir det en dag med familiehygge ogs. Ikke s ofte man s veldig ofte man mtes nr de alle bor utenfor Bergen.

Elsker ha ting se frem til! Lanzarote here we come. Klar for en tur med min Kjre p den vakre yen.

Har du vrt p Lanzarote fr??

(Har du husket melde deg p solbrillekonkuransen og et par designsolbriller, du finner konkurransen HER)

Gokart i Tyrkia/Alanya

I gr var vi p en gokart bane utenfor Alanya og kjrte. Utrolig gy var det.Det var en utebane som ligger ca 15 min utenfor Alanya, mot Side og Antalya. De hadde ogs en innendrs bane i Kestel, rett ved siden av Alanya.

Grsdagens antrekk:

S skikkelig smart ut gitt.

Veldig gy! Full fart p banen og sldding i alle svingene.

Ps: Jeg har satt p extensions i dag. S n har jeg megalang hr. Gleder meg til vise frem i neste innlegg. Har ogs farget hret.

• 9

En chill dag ved bassenget.

I dag har vi ligget ved bassenget som tilhrer leilighetene her og slikket sol. Utrolig digg og avslappende dag. Og n som man er s vant med varmen her nede i Tyrkia er det ikke noe annet enn superdigg.

Vi mtte p flere av disse gekkoene med bl st hale. Husker nr jeg bodde i Tyrkia, da hadde vi gekkoer som lp rundt p badet plutselig. De er ikke skremmende, kun veldig ste.

En digg dag ved bassengen og n er jeg klar for en god dusj. Etterp blir det ut og spise god tyrkisk mat p Alibaba restaurant som ligger i Oba, rett utenfor Alanya. Nam nam.

Jeg tenkte lage en "kjre bil i Tyrkia" guide en av de nrmeste dagene her p bloggen. Kjringen er noe annerledes enn i Norge, men s lenge man vet reglene for kjring og rundkjringer s gr det veldig fint.

I dag gr ogs mine tanker til de som ble rammet av det triste som skjedde for akkurat ett r siden. Ufattelig trist og urettferdig. Selv om vi er bortreist og p ferie flger vi med p nyhetene.

PS: Takk for fine ord fra dere alle p de forrige innleggene.

Noen som har vrt p minneseremoni hjemme i dag? Hper det ble noen fine seremonier.

Dimchayi i Tyrkia

Som jeg nevnte var vi i Dimchayi i gr. Det ligger oppe i fjellene i Alanya. Det er flere spisesteder som ligger i en elv ved en demning der. Her fr man servert skikkelig god tyrkisk mat og sitter ute p sm fltelignende ting og koser seg med god mat og drikke. Vi storkoste oss, men guuud s mye mat vi fikk. Fikk store porsjoner med masse tilbehr og i tilegg fikk vi et stort fruktfat til dessert. Enda vi var supermette.

Anbefaler alle som reiser til Alanya og ta en tur til dette koselige stedet. Nr vi var der var det sent p kvelden og var blitt mrkt.

Maten var virkelig god, men masse mat for 4 personer. Ikke rart vi ble supermette.

Superdupermett.

N skal vi ut spise og kose oss. Nyte fredagskvelden skal bli godt.

• 5

Kurs om temareiser og flotte Kapp Verde (reisenyhet)

Dagen i dag startet med jobb fra kl 09:00 og etterfulgt at et lite kveldskurs/konferanse/seminar med Startour. Det var fantastisk koselig og ikke minst spennende. Nr man jobber innen reiselivet/reisebransjen treffer man p s utrolig mange hyggelige mennesker. S det ble en vellykket kveld hvor man lrte masse. Satt drmte meg bort i alle de spennende reisene. Vi startet med f mat samtidig som vi fikk hre en presentasjon av noen av temareisene til Startour. Reiselysten meldte seg raskt og man hadde igrunn lyst til hoppe p frste fly.Temareisene var veldig spennende, men ettersom det var ganske mye og omfattenede velger jeg ikke skrive om dette . Mer om et annet spennende reiseml skal dere f om dere leser videre.

Ikke den beste kvaliteten p de 2 frste bildene (tatt med mobil).

Helt p slutten fikk vi masse spennende informasjon og bilder fra Kapp Verde. Statour starter med charterfly til Kapp Verde n til vintersessongen 2012/2013. Kapp Verde er et sted jeg generelt har hrt veldig lite om og om jeg skal vre rlig klarte jeg ikke helt plasere det p kartet. Flyene kommer til fly til Gran Canaria for s fylle drivstoff der og fly videre til Kapp Verde. Fra Gran Canaria til Kapp Verde tar det ca 2 t med fly (Avhengi av motvind eller medvind). Temperaturmessig er gjennomsnittstemperaturene 4 grader mer p Kapp Verde sammenlignet med Gran Canaria.

Kartet over Afrika er hentet herifra

Kapp Verde er virkelig et sted jeg m beske en gang. Det kom jeg frem til i dag. Etter ha hrt s mye flott fra en dame som hadde vrt der + masse flotte bilder. Vi fikk tilogmed kjenne p den nydelige sanden som var hentet fra Kapp Verde. Ekstremt myk og god sand. S at dette kommer til selge bra er det ingen tvil om. Har lrt masse masse, dette er kun en kort oppsummering.

Noen bilder som er hentet fra Startour sine hjemmesider:

Drmmestrand??

P Kapp Verde finner du nydelige sandstrender og masse flotte hoteller. Flere av hotellene har all inclusive eller halvpensjon. Man fr masse nydelig fisk og sjmat, men selvflgelig ogs mye kjttretter. Men fisk og annen sjmat er de spesielt gode p. Skikkelig fersk og god fisk. P flere av buffetene p noen av hotellene har de faktisk omrder p buffeen som er skiltet med Low carb. Hvor kult er ikke det??

Flere som fikk lyst p en tur til Kapp Verde??

Noen som har vrt der fr kanskje??

• 13

Bilder fra Color Magic del 1

Frst og fremst m jeg bare takke dere alle for at jeg fr s mye kommentarer, spesielt til dere som kommenterer veldig ofte. Veldig koselig. Uansett om det ikke blir like mange oppdateringer daglig n som fr. Slik er det nr man jobber. Jeg har vrt p jobben p hotellet i dag fra kl 15-23 og tiden fly avgrde. Det er s masse hyggelige gjester og ingenting er bedre enn det.

N var det p tide med noen bilder fra Kielturen i helgen:

Det var ei som Mads jobbet med fr(som n er god venninde av oss), snnen hennes, Mads, Erik(kompis av Mads) og meg som var p tur. Her er noen bilder fra turen.

Mikkel, Doris og Mads p observation lounge.

Jeg elsker rdspetten de serverer der.

Godt man har solbriller nr man kjrer no-makeup style ( noe jeg gjr temmelig ofte, digg).

Haha, jeg dvver av det bildet her.

Eric og Mads chillern.

Vi fikk ogs tatt noen flotte bilder i solnedgangen denne kvelden:

Handlegaten ombord p Color Magic.

Min nye knsje rosa bukse fra Zara.

Nattinatt alle dere ste og fantastiske mennesker (Klisje, i know).. I morgen og lrdag er det ogs jobb. Uansett hvor mye jeg jobber tjener jeg aldri mer enn Mads. Vi fant ut at han har nesten dobbelt s hy timelnn. Fuck my life :P Neida, jeg stortrives med det jeg jobber med uansett.

Fler bilder fra turen kommer (Promise)

• 8

Hjemme fra Kiel tur

Da var vi hjemme fra Kielturen med Color Magic og n skal jeg rett p jobb. Og jobbe til kl 23. Ogs er det tidlig p jobb i morgen ogs.

N skal jeg fikse meg litt ogs er det skynde seg p jobben. Hper p en koselig kveld p jobben og at tiden gr raskt som vanlig.

Legger ved noen f bilder fra turen, resten fr vi ta en annen dag. Ble mange bilder i lpet av turen.

Hper dere alle har hatt en koselig helg..

Vi hadde en superkoselig tur til Kiel. Og n er det tilbake til hverdagen, jobb og riktig kosthold.

• 24

Dette bedriver jeg dagene med (reisekataloger)

Det har ikke blitt snn alt for masse blogging de siste dagene, men det regner jeg med dere forstod. Ettersom det er mye med ny jobb og opplring. I dag har jeg hatt fri de jobben, men har ftt en hjemmelekse.

Det er at jeg skal kunne litt kort om 3 ulike reiseml fra charter katalogene og jeg har da tatt for meg Bulgaria, Kypros og Kreta. Ogs skal jeg da velge 3 destinasjoner p reisemlet. Og jeg har valgt slik:

Kreta: - Chaniakysten - Hersonissos - Rethymnon

Bulgaria: - Sunny Beach- Nessebar - Albena

Kypros: Agia Napa - Fig three bay - Larnaca

S disse skal jeg alts ta for meg mer i kveld. Og se litt p hotellene som finnes.Det er slettes ingen kjedelig hjemmelekse sitte drmme seg bort i kataloger og se p masse fine reiseml. Kreta har jeg f.eks aldri vrt og dit kunne jeg faktisk tenkt tatt en tur etter ha lest i katalogene. Jeg har heldigvis vrt mye ute reist, helt fra jeg var liten. Det er selvsagt ikke alle reisemlene man husker, men en del kan man huske. Og da er det spesielt gy kunne fortelle kunder egne opplevelser med reisemlet.

Josefine(kaninen min) titter p datamaskinen av og til og sjekker om jeg har vrt flink oppdatere bloggen, og n fikk jeg kjeft for drlig oppdatering p bloggen.

I morgen blir det tilbake p nye jobben og lre mye nytt og spennende.

Har du vrt i Bulgaria, p Kreta eller p Kypros??

Fortell gjerne hvor du var og hvordan du opplevde reisemlet/destinasjonen.

• 24

Spesialtilbud til dere p 2-Dgns Cruise til Kiel

N har jeg en skikkelig gladnyhet til alle mine venner og alle som leser bloggen min. Dere husker kanskje kielturen med Color Magic som jeg blogget om?? Den jeg fikk gratis i sammarbeid med buzzador og Color Line. Innlegget kan du isfall lese HER...

I gr fikk jeg en mail fra Buzzador og Color Line om at jeg kan tilby alle mine lesere et spesialtilbud p 2-dgns Cruise med Color Fantasy eller Color Magic til Kiel. Og for de som nsker fr dere ogs 1/2 pris p oppgradering av lugar.

Spesialtilbudet er superbra og det koster kun 290 kr pr person. Avreise m vre i Januar, februar eller mars. Og nsker dere oppgradere lugar s fr dere alts 1/2 pris p dette.

Tilbudskoden dere skal benytte dere av er : 521AH. Klikk HER eller p bildet over for se tilbud og bestille. 290 kr pr person er ekstremt bra pris ialefall.

Til de av dere som benytter dere av tilbudet eller skal reise med bten i nrmeste fremtid s vil jeg gjerne anbefale ta en dag med middagsbuffet i Grand buffet. De har et enormt utvalg og masse nydelig mat. Hvis dere vil lese om turen vi hadde + bilder kan dere gjre det HER

Vr rask!! Begrenset antall plasser. PS: husk at om du reiser uten foreldre m du vre fylt 23 r.

Bra tilbud sant??

• 10

Vi storkoser oss p Color Magic

Som jeg har fortalt tidligere har vi aldri vrt p tur med Color Magic eller Color Fantasy fr. Dette er frste gangen, og helt klart ikke siste gangen. Det er masse mennesker ombord her p color Magic. Og vi storkoser oss begge 2.

Det er masse hyggelige mennekser her. Bde ansatte og gjester. Og masse god mat og drikke.

Stappmett av masse god julemat og annet snadder. Det var s sykt mye velge imellom i buffeten her p Color Magic. Jeg fant en favortittdessert, nemmelig mango sorbet. Nam nam.

Og dagens sminke ble med litt gull i, siden det var julebordmiddag.

N har jeg ftt skiftet av meg kjolen, her gr folk i alt mulig. Noen er stivpyntet, noen er normalt pyntet og andre i daffekklr. Du blir ikke sett dumt p, uansett hva du gr med. Og det er igrunn veldig deilig. N skiftet jeg om til noe litt mer behagelig. Vi sitter n p den lokale puben midt i handlegaten ;) Med det morsomste navnet, nemmelig Donkey Pub Monkey Pub.Hehe. N startet det nettopp noe danseoppvisning midt i handlegaten her. Og Masse mennekser samlet seg rundt her. S kos.

Ikke hver dag man fr sitte p en koselig pub, drikke l og blogge. Det er kos det ;)

I morgen er bten fremme i Kiel kl 10:00 og da skal vi av og handle litt. Hrt noe rykter om at det er noe julemarked der n. Ogs gr bten tilbake til Norge og er fremme i Oslo Lrdag morgen kl 10:00.

Turen har vi ftt gratis i sammarbeid med Buzzador og Color Line. S nr jeg kommer hjem kommer jeg til ha en oppsumering av turen og hva min mening om Color Line sin Color Magic bt, som vi reiser med. Om du ogs nsker og bli en buzzador og teste produkter og tjenester gratis kan du klikke deg inn HER

♥nsker dere alle en fin kveld ♥ PS: tusen takk for alle ste kommentarer dere har lagt igjen.

• 7

Driver pakker til turen + ett lite innkjp

Starter med dagens innkjp. Mtte nemmelig ha meg en clutch veske. S da gikk jeg til innkjp av en i dag. I merket Buffalo, haha. N kom jeg p Buffalo skoene som fantes da jeg gikk p barneskolen :P

Var litt vanskelig f frem hvor fin den egentlig var. Blingbling.

Og n har jeg begynt s smtt pakke. I morgen reiser vi p tur med Color Magic og blir der frem til Lrdag. Jeg gleder meg masse. Med masse god mat, s vi kommer vel til rulle ut av bte. hehe.

Grunnen til at vi fr gratis 2-dgns kiel cruise med Color magic kan du lese mer om HER

S i morgen reiser vi, og jeg kommer til ta masse bilder. Har internet ombord, s blogging blir det ogs :)

• 26

Reiseguide Gran Canaria av meg

Etter sprsml fra en leser, s har jeg lovet skrive om Gran Canaria som reiseml. Ettersom det finnes masse informasjon om ya, m jeg selvflgelig begrense det litt. Men skal prve f med det som er mest spennende og nyttig av informasjon. Selv har jeg vrt p Gran Canaria opp til flere ganger og liker meg kjempe godt der.

Ettersom jeg har studert reiseliv p hgskole niv tok jeg utfordringen p strak arm:) Reiseguide skrevet av Charlotte.

Alle stedene er kjempe flotte og har hver sin sjarm. Selv liker jeg meg best i Playa del ingles, og heller dra p dagsturer til de andre stedene. I Playa har du bde sol, strand, shopping og uteliv. Og det gr busser til veldig mange andre av de andre stedene herifra. Las Palmas er hovedstaden p Gran Canaria, her er det mye shopping og uteliv.

P Gran Canaria fr du oppleve flotte strender,uteliv,shopping, trivelig befolkning og det spanske kjkken.

Man finner flotte strender som er flere km lange, s man kan spasere gode og lange turer om man nsker det.

Transport: P ya er det er gode lokale bussforbindelser, bra taxitilbud og gode utleiemuligheter p bil,moped,motorsykkel og vanlig sykkel. Det er mye rimeligere ta buss p yen enn ta taxi. Taxi er relativt dyrt der.

Shopping: I playa del ingles og Las Palmas finner du mesteparten av shoppingen. Om du nsker handle i handlegater eller p store shoppingsentere med kjente og mindre kjente butikken, anbefaler jeg reise inn til Las palmas. Det beste er da ta buss, eller om man har leiebil. Det gr ofte busser fra Playa del ingles. Selv har jeg vrt p et stort og nytt shoppingsenter som heter Atlantico, som er fr flyplassen. Der har de kjempe mange bra butikker der, og du finner ogs blandt annet Zara der. Bde avdelingen menn,barn,kvinner og Zara home.

Noen bilder jeg tok, inne p Atlantico shopping senter Las palmas.

Markeder:

Her finner du alt fra matvarer til klr og pynteting. Markedet er det samme p de ulike stedene.

• Marked i Puerto de mogan hver mandag fra 08-14
    • I Arguineguin ligger det en stor markedplass hvor man finner et stort marked hver tirsdag fra kl 08-14.
    • San Fernando er det marked onsdager og lrdager fra 08-14.

Og selvflgelig kan du prute!! Bde p markeder og p basarer.

Mat og drikke:

Her nede fr man selvflgelig spanske tapasrestauranter som serverer nydelige spanske smretter. Eller har de ogs mange gode steakhouse reatauranter p Gran Canaria. Vi spiste p en veldig god en som ligger p Yumbo senteret i Playa. Kjempe gode biffretter og til en relativt rimelig pris sammenlignet med i Norge.

I underetasjen av yumbo shoppingsenter finner man mange kinarestauranter som har kinabuffet. Til en kjempebillig pris. Ps: ikke alltid lurt velge den billigste. Nr man betaler puttelitt mer s fr man s mye bedre mat og det er et bedre utvalg. Jeg som elsker kinamat digger jo at man kan spise kinabuffet s billig. P den av de som jeg liker best s koster det 5,98 Euro for voksen og 3,50 Euro for barn. Og 50 kr er billig for s god buffet. De hadde sushi, kinamat og is som med frukt til dessert. Og fristyrstekt banan og man ville ha det. Alt med i prisen.

Og alt dette hadde de p buffeten. Ogs str den p Norsk p den ene siden av skiltet. Den jeg tok bilde av.

Og her er noen f bilder jeg tok av buffeten

Man finner ogs mange Norske og andre skandinaviske restauranter og puber her nede, hvor man fr servert skandinavisk mat og drikke. P flere matvareforetninger kan man ogs f kjpe kjente norske produkter som blandt annet brunost,nugatti osv.

Uteliv: Det er et bra uteliv p ya, og de beste stedene er Playa og Las Palmas. Her finner du puber og utesteder omtrent overalt. Alkohol er ogs vesentlig billigere enn i Norge. Prisene p l og vin varierte veldig p hvor man gikk ut, men kan jo fortelle at en liter med smirnof sprit p supermarkedet kostet rundt 80 norske. Er du i playa del ingles og vil ha skikkelig ungdomsparty med hy musikk og mye dans s anbefaler jeg ta turen innom plaza shoppingsenter, som p kvelden er gjort om til et stort party paradis. Der er flere utesteder som er samlet under ett og samme tak. Hy partyfaktor.

I underetasjen p Yumbo senteret finner du ogs mange utesteder, de fleste stedene der er for homofile og transer

Plaza shoppingsenter, bra med uteliv p kvelden.

Utflukter: Om du reiser med reise selskap s arangerer de flere spennende utflukter, men om du nsker utforske p egen hnd s anbefaler jeg leie seg bil eller motorsykkel. Vi kjrte rundt hele yen og det var en kjempe fin tur som ikke tar med enn noen timer. Det er masse spennende titte p.

Klima: Gran Canaria er en turistdestinasjon man kan beske hele ret med charterselskapene. Mange reiser hit p vinterstid for kunne slippe unna vinterkulden vi har her i landet. ya har et stabilt klima, og har mer enn 300 soldager i ret. Klimaet er mest stabilt p sr siden av yen.

Leiebil: Det er rimelig leie bil p yen og man finner mange forskjellige biltutleie firmaer bde p flyplassen og p turist plassene. Det er veldig enkelt kjre rundt p yen og det er ogs godt skiltet. Veiene her nede er ogs bra, men veldig svingete og bratte noen steder om man skal kjre hele yen rundt.

Hper denne reiseguiden jeg skrev kommer til nytte.

Kom gjerne med tips om det er noe jeg mangler.

Har du vrt p Gran Canaria??