Dagens lavkarbo lunsj

I dag ble det en temmelig rask og enkel lunsj. Det ble cheese burger uten brød eller noe. Er igrunn ikke så glad i hambruger brød. Syntes kjøttet og cheddar osten smaker diggest.

Hamburker kjøttet er fra Sverige og inneholder 0,5 g karbo pr 100g.

Cheddarost 0 g karbo og sukkerfri idun ketchup. 8g karbo, hvorav 4 g er sukkerartet.

Ketchup er et must for min del 😉

Så her har du en lunsj med lite karbo, som også fint kan spises om du prøver å holde deg i ketose.

Nå skal jeg ut på en lang tur, med muligens litt jogging. Nydelig vær ute.

Ha en nydelig lørdag ;)

16 kommentarer
    1. Kjøpte de karbonadene i Sverige i går selv etter å ha lest om de her 🙂 Har ikke fått testet dem ut enda. Men kjøpte de pølsene også, og spist to allerede. Veldig gode 😀

    2. Har hyørt at det ikke er bra å gå på lavkarbo, og at man går opp i vekt igjen, når man begynner å spise vanlig…så jeg har tenkt å begynne å telle calorier i stedet. Men det lavkarbo dietten, er det noe man skal gå på resten av livet?
      Du er flink som har tatt av 10 kg…helt topp :=)) Lykke til videre min venn!!

    3. ahava73: Ja, mye rare rykter som svirrer rundt. Selv er jeg superfornøyd. Og kroppen stortrives. Hvis lavkarbo ikke hadde vært bra hadde vi mennesker ikke levd i dag 🙂 For det var det vi levde på før i tiden. Da var det kun kjøtt,fisk os slikt. Fantes ikke poteter og overbehandlede ferdigprodukter da.Trodde jo selv at det ikke var noe man kunne følge, men etter å ha satt meg inn i virkelig fakta om kostholdet og pluss at jeg har prøvd det er jeg sikker på at dette er bra:) 🙂

      Kroppen har det mye bedre nå, og at jeg har gått ned 11 kg er bare en bra bonus 🙂 hehe. For meg er lavkarbo ingen diett, men et kosthold jeg har planer om å leve med. Men utskeilelser har jeg innimellom. Men savner ikke noe av den andre mate, enda jeg trodde jeg kom til det. Det er jo en selvfølge at man legger på seg om man plutselig begynner å spise masse stivelse igjen. Kroppen liker jo ikke den type mat, og legger på seg. Pluss at man spiser mye mer, for karbohydrater gjør en faktisk mer sulten. Veldig mange innen toppidrett som har startet på lavkarbo, ikke pga vekten. men kroppen funker mye bedre på slik sunn og riktig mat.

      Tusen takk:) Håper du fikk svar nå:)

    4. katrine: Veldig mye varier til lunsj. Noen ganger rester fra gårsdagens middag. Ellers lager jeg salater, spiser grillet kylling, advokado, varmretter uten karbo og masse masse mer. Kun fantasien som stopper en:) Det er ikke slik at jeg må spise etter trening. Spiser kun når jeg er sulten. Før måtte jeg ha mat etter trening. Grunnen er at man holder lenger på et slikt kosthold kontra karbo. Man blir fortere sulten og spiser mer når man spiser kjappe karbo. Og hovedforksjellen ved trening og ellers er at på lavkarbo er det slik at : fett forbrenner fett, og karbo lagrer fettetog brenner karbo. Så du trenger ikke noe mat etter treningen, med mindre du er sulten da.

      Men følger du lavkarbo riktig skal du kunne holde en del lenger enn vanlig.
      Ellers kan man jo knaske noen nøtter, helst uten salt. f.eks valnøtter, paranøtter osv:)

    5. Hei:) Har akuratt begynt å lese din blogg, og har for noen dager siden startet på lavkarbo selv. Men jeg lurer på hva du drikker i løpet av dagen? For jeg kommer til å bli veldig lei av og bare drikke vann.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg