Lunsj og middag. Nydelig lavkarbo pizza

I dag ble det lavkarbo pizza både til lunsj og middag. Nam nam.

Og her kommer oppskrift som jeg fant inne hos Linda.

Til bunnen trenger du: 

  • 2 Egg
  • 1/2 boks Cottage cheese
  • 75 g reven ost
  • en fingerklype salt
  • litt hvitløkskrydder

Fremgangsmåte:

Bolle nr 1: Mos eggeplummene med Cottage C med stavmikser. Tilsett så osten.



Bolle 2: Stivpisk eggehvittene med saltet, pisk det så det bli helt hvitt og stivt. Du kan snu boksen/bollen raskt på hodet uten at det hvite skummet detter ut.

Bland eggeplummeblanding sammen med eggehvitene, tilsett litt hvitløkskrydder og bland forsiktig, slik at luften ikke forsvinner. Dra så blandingen utover bakepapir og stek bunnen først i ovnen på 180 grader i 15-20 min. La den hvile og tilsett tomatpurre og ønsket fyll og stek til osten er smeltet godt.

På min pizza hadde jeg pizzasaus som jeg laget selv av et halvt glass tomatpurre og 2 ts idun sukkerfri ketchup, litt pizzakrydder(et jeg hadde fra Hellas), oregano, hvitløk og pepper.

  
 Og resten av fyllet var reven ost, litt fersk mozarella ost, krydret biff,løk,paprika og purre.


Jeg liker ialefall denne lavkarbo pizzaen veldig best. Dette er den beste av 3 som jeg har smakt på. Med ruccola og hjemmelaget rømmedressing på toppen. Kjempe enkelt å ta med seg på jobb eller skole også.

  

37 kommentarer

Siste innlegg