Dagens lavkarbo måltider

I går bakte vi vårt 3. lavkarbo brød. Jeg er så utrolig glad for at vi kom frem til denne gode brødoppskriften. For brødet smaker helt nydelig, smaker akkurat som vanlig brød. Og magen min blir heller ikke oppblåst av det. Så til frokost og lunsj ble det brød med pålegg.

Oppskrift på brødet finner du HER

Denne gangen strødde vi litt gresskarkjerner på toppen. Yammi 🙂

Frokost og lunsj:


Ble litt sen frokost, så da ble det kun 1 skive og 3 til lunsj


Middag:


Grønnsaksgrateng:
litt brokkoli,1/4 gulrot,1/4 liten løk, purre, kremfløte,ost og krydder (hvitløk,salt og pepper) stekes i ovnen med ost over.

Servert med american grill pølser fra Rema 1000. 0,5 g karbo pr 100 g. Vi syntes ikke disse pølsene var så veldig gode. De i Sverige er myyyyye bedre.


Med idun sukkerfri ketchup og sukkerfri sennep.


Uten mat og drikke, duger helten ikke 😉



17 kommentarer
    1. brødet så godt og grovt ut 🙂 flinke dere er som baker… er en stund siden vi har bakt selv, men kjøper grovbrød /lavkarbo brød på butikken 🙂
      Den grønnsaksgratengen så digg ut – ble pizza her i dag.. Og i morgen blir det tomatsuppe 🙂

    2. Hei:)
      Jeg er litt nysgjerrig:)
      På lavkarbodietten kan du spise vannmelon,honningmelon,mandler,melk (skummetmelk/lettmelk),farris med smak/kulsyre og hvor mye sukker skal til før en ødelegger ketosen. Hvor lang tid tar det før en er i ketose og hvor mye ødelegger foreksempel ketosen om du putter i deg en kjeks pakke en kveld,og du har spist mye fett og lite karbo en dag,vil det då lagrest som fett med eigang og en legger betydelig på seg på en dag/uke?Jeg har hørt mange si at lavkarbo er jojjo slanking. Å at med eigang du putter i deg godteri/og sukker når du har gått på lavkarbo med fett. Så lagrest alt fettet du har spist med eigang? Jeg har ikke helt skjønt det der! En må jo kunne skjeie ut noen gang uten at det skal ha så stor innvirkning?

    3. Anonym: Melk er noe du absolutt ikke kan drikke nei. Melk er fullt av sukker/melkesukker. Derfor de råder folk til å gi diabetikere med som har fått for lavt blodsukker melk. For melk inneholder mye sukker og øker dermed blodsukker. Frukt og slik er opp til deg selv. Menn innhold i vannmelon er fantisk så mye som 7,6 g karbo pr 100g, mens honningmelon er 5,6 g pr 100. PÅ meg tar det ca 2 dager før jeg er i ketose igjen etter en utkskeielse. Det at du får i deg sukker skal skje ved utskeielse. Sukker er ikke noe for folk på lavkarbo. Da bruker jeg sukrin fra helsekost isteden. for den har 0 påvirkning på blodsukkeret.

      Hvis du skal følge et lavkarbo kosthold nytter det ikke å dytte i seg en pakke med kjeks 😛 Da er hele pointet borte. Slik spiser jeg ikke, og savner ikke det jeg trodde jeg kom til å savne. Skal du ha utskeielse lønner det seg å ha den på kvelden. Og har du utskeielse for ofte når du driver å prøver å gå ned i vekt vil du ikke gå ned. Mitt råd er å gå ned de kg du ønsker først. Du går ikke opp i vekt, men vektnedgangen kan stoppe veldig opp.

      Lavkarbo er så absolutt ikke jojo slanking, bare en følger det rett. For min del er lavkarbo ingen diett, men et sunt kosthold. Jojo slanking snakker vi at du f.eks en periode prøver ut suppesietter, så senere spiser du mindre mat osv osv og bytter på mange ulike dietter. Du går ned i vekt, men du sprekker og går opp i vekt igjen. Lavkarbo er jo et kosthold man må holde seg til, men man kan selvfølgelig skeie ut innimellom..

    4. Mandler og nøtter er det noe du også holder deg unna?
      Surmelk? Fløte er jo melk på et vis:)
      Men vist en døtter i seg kjeks 1 kveld,og du da spiser lavkarbo mat igjen resten av uken. Da går en vel ikke opp av den grunn?
      Men jeg ser den altså at det ikke er vits om en skjeier ut for ofte:)
      Men jeg bare lurer på om en ødelegger mye og betydelig går opp i vekt?

    5. Men går en så fort i ketose som i over 2 dager bare? Trudde det tok lenger tid enn som så? Hvordan kan en teste seg for om en er i ketose? Har hørt en får en dårlig ånde av å være i ketose:)

    6. Anonym: Madler og nøtter er bra 🙂 lite karbo og bra med fett. Noen er mindre karbo enn andre. Så nøtter og frø brukes også en del i baking på lavkarbo 🙂

      Du går nok ikke opp nei, men nå aner jeg ikke hvor mange kg du har planer om å gå ned da. Men om det er mange så tar det jo en del lenger tid om man unner seg slikt.

      Men gjør du dette ofte kan vekten stige ja. Men ikke etter en kveld, isåfall er det kun vann i vekt:)

      Hvor mange kg tenker du da?? 🙂

    7. Hvor får en kjøpt ketose stix?
      Fader du er så flink! Skulle ønske jeg fikk det til.
      Men jeg skjeier litt ut med frukt,og barer som en får kjøpt i butikken. Når jeg er sånn på farten! Men jeg er 1,59 og veier 58kg trur jeg. Men vektene er så forskjellige at det er umulig og si, Men jeg har litt valpe fett på magen jeg vil så gjerne kvitte meg med! Men ikke bare for å gå ned i vekt,men også fordi jeg i utganspunktet ikke tåler så mye hvete og slikt!:)

    8. Anonym: hehe, takk da 😛 har lest en del. Også har jeg spurt svigermor en del, som har undervist i lavkarbo kosthold. ja, da er du jo ganske slank. Så da har det nok ingen betydning om du spiser litt frukt. Bare ikke kjøp nutrilett barene, tenkte å prøve ut de. Men det er masse sukker i dem. OG dermed mye karbo.

      Ketose stix fikk jeg på Meny også på apotek:)

      Tåler ikke så mye hvete og slikt selv. Da står magen som en ballong:P

    9. Men er det sikkert at det funker altså:) Det er vanskelig å tro! Men samtidig så er det jo veldig logiskt egentlig. Men jeg spiser ikke potet,ris,pasta og brød! Men jeg er redd når jeg følger en lavkarbo som jeg har gjort i noen år nå at når jeg først skjeier litt ut i blandt så fyker jeg opp i kg av alt fettet jeg har trøkt i meg. er du med? Altså jeg har kuttet ut slikt brød,og hvete i 3år. Men jeg har spist litt knekkiser,pizza og slikt avogtil innimellom! Men spiser nå kun frø/egg i mirkroen med pålegg på,lavkarbo brød,kjøtt,grønt og slikt Jeg trener jo hvær dag itilegg omtrent då! Har morgenøkter før frokost,spinn,løp og fjellturer:) Ja! Du er kjempe flink! Blir så motivert av siden din! Innom daglig! Men i dag har jeg desverre kjørt i meg nutriletter. Å jeg har vært underænert i dag! Så nå spiste jeg rømmegrøt til kvelds. Herregud det ga meg mye! sykt! ble våken med eigang. Men da er spm! vil jeg da gå opp i vekt nå! siden jeg blanda sukkere og rømmegrøten! Men alikevel er flink igjen i morgen å følge lavkarbo?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg