Outfit og mammas nye kjøkken

Nå er jeg hjemme fra Drammen og tilbake igjen til Hønefoss. Hatt en koselig dag sammen med mamma, virkelig lenge siden bare jeg og hun har funnet på noe sammen. Så det var koselig. Det ble også tatt noen bilder.

Det første bilde ble desverre litt mørkt


//Genser: H&M// shorts-GIna Tricot//Sko-Sixtyseven//


På det nye kjøkkenet til mamma. ELSKER bildet i bakgrunnen. Utrolig koselig.

 

Og dette bildet her er det man kaller misslykket eller rart om du vil 😉 hehe


Og her kommer fler bilder av det nye kjøkkenet. Det er vistnok kjøpt på Ikea.











Kjipt jeg ikke hadde bilder av det gamle, for det så ikke akkuratt sånn super lekker ut lenger. Kjøkken blir slitt mer årene veit dere.

 

Hva syntes dere om mammas nye kjøkken??

Legge meg til som venn eller følge bloggen min

Jeg har fått mange kommentarer fra folk som sliter med å legge meg til som venn her på blogg.no. Så dermed lager jeg dette innlegget. Slik at dere kan trykke på linken under for å legge meg til som venn her på blogg.no

KLIKK HER FOR Å BLI VENN MED PÅ BLOGG.NO (og hvis ikke dette går, så må man vist inn på kommentarene og finne et sted jeg har svart noen og klikke på bildet mitt. det går vist også)

 

Eller hvis dere vil følge meg på BLOGLOVIN ELLER FACEBOOK kan du se videre her!!

Om du har Bloglovin og vil følge bloggen min kan du trykke på bildet under.

 

bloglovin

 

Og om du vil følge meg på facebook kan du klikke HER

 

Skal prøve å få lagt ut Bloglovin knappen på bloggen også:)

 

Endelig passer skjørtet (-12 kg)

Jeg skrev i morgeninnlegget at jeg hadde prøvd et gammel olaskjørt som jeg sikkert ikke har brukt siden 2004. Husker jeg brukte det på min første vennindetur til kos når jeg var 17 år. Og siden det har det bare ligget hjemme i skapet hos mamma og ikke passet til meg.

Så igjennom klesskapet og måtte bare prøve det. Og nå passer det heldigvis igjen. Herlig. Og slik sitter det nå



Slik sitter altså skjørtet nå. Legger ved ett av før og etterbildene her, og om du vil se de andre kan du klikke HER

Ønsker dere alle en super dag videre.

Dagens lavkarbo frokost

I dag fikk jeg sove litt lenge, og det var utrolig godt. Sov til kl 10, for i dag har jeg fri fra jobben. Er fortsatt i Drammen hos mamma. I kjøleskapet sto valget mellom egg eller avokado og valget i dag ble kokte egg med majones.

 

Det er nesten litt latterlig at man kan gå ned så mye i vekt av å spise så godt, men fett forbrenner fett så det forklarer jo det hele. Man kan nesten ikke tro det før man har erfart det. Og godt er det også.


2 hardkokte egg med ekte majones.


Og 2 ts med Cocosa Coconut oil. Den grønne er den som kan spises bar,brukes i smoothies osv, mens en med brun ettikett kan brukes til steking f.eks.

Om fler ønsker med info om Cocosa kan jeg godt legge ut litt om dette. Hva den er bra for osv.

Jeg er sykt happy nå. Jeg får nemmelig på meg et olaskjørt som sikkert ikke er brukt siden 2004 etter hva jeg husker. Det har vært litt for lite de siste åren:O) JEEEEJ

Noen planer for dagen??

Hva ble dagens frokost for din del??

 

Nye klær når jeg blir slank ( har nå mistet 12 kg)

Tenk at jeg har gått ned 12 kg på 4 mnd og jeg nærmer meg med stormskritt målet mitt. Jeg har enda ikke turt å kjøpe sånn alt for masse nytt. Ialefall ikke bukser. Da målet mitt er å gå ned 8-10 kg til for å virkelig føle meg vell med kroppen min. Litt kjipt å kjøpe en bukse som kansskje er for stor om 2-3 måneder.

Det jeg har gjort til nå er at jeg har brukt de buksene som var så trange at de ikke gikk på engang, og nå har de begynt å bli store også. Så jeg må alltid bruke belte, men det er vel bare å være happy for.

Og for meg som ELSKER å shoppe så tror jeg ikke det blir noen problem å shoppe inn masse nytt <3

Her er noen godbiter


//Blanco//

Og for å ikke snakke om denne nydelige bikinien fra Victorias Secret.


PERFEKT!! Både bikinien og kroppen på dama. Drømme Drømme.

Og jobbe seg videre mot målet <3 Motivasjon <3

FØR OG ETTER BILDER -12 kg finner du HER

Kveldskos med god samvittighet

I går skulle jeg kose meg med film og tv med min kjære. Ettersom han satt å gomset i seg is og jeg var sulten. Så ble jeg fysen på noe godt jeg også.

Så da laget jeg min egen kveldssnacks på lavkarbo vis. Og det smakte utrolig godt.

Du trenger


Reven gulost, parmesan og urtesalt


Reven ost og bittelitt parmesan og litt krydder( men dette kan fint droppes)


La de kjøle seg ned i noen minutter

Og NYT !!!





Kjempe god lavkarbo snacks med god samvittighet

I Drammen og OUTFIT

I dag er jeg drat til Drammen en tur, og skal sove her til i morgen. Jeg og mamma har hatt en jentekveld og vært ute og spist god mat og etterfulgt av en shoppingtur på Gulskogen senter i Drammen. Og avsluttet det hele med litt sol på Brun og blid.

Og dagens atrekk så slik ut

//Topp- Vero Moda// Bukse- Lacoste// Sko- Skobutikk Danmark// Belte-Loppemarked// Smykker- Glitter//



// Trenchcoat- Gina Tricot//

Mamma hadde laget flette. Syntes den var utrolig CUTE 😉



Kinamat er noe av det beste jeg får. Masse kjøtt og mye grønnsaker. Så vi storkoste oss vi <3

Håper dere og har hatt en flott dag:)

Dagens frokost (Lavkarbo)

De fleste tenker egg og bacon til frokost når de hører om lavkarbo, men det er så mye mye annet. Utrolig skjeldent jeg spiser egg og bacon faktisk. Men det er jo igrunn veldig godt da, så i dag ble det en nydelig egg og bacon frokost.

 

Jeg må bare dele slik jeg laget eggerøren i dag. For den ble sykt god <3 Jeg er igrunn ikke så veldig begeistret for slikt, men denne var nydelig.

– Ett egg

– 2-3 ss kremfløte

– Bittelitt reven ost

– salt og pepper


Med idun sukkerfri ketchup på. Ante ikke at det var godt med ketchup på. NAM NAM.

Denne eggerøren bør prøves:)

Hvordan jeg gikk ned 12 kg, svar på spørsmål

Etter å ha lagt ut DETTE innlegget med før og etterbilder av kroppen min med et vekttap på 12 kg på ca 4 mnd fikk jeg utrolig mange søte tilbakemeldinger fra dere. Dere skal bare vite at jeg satt utrolig stor pris på dette, og for noen vakre ord dere ga meg. Det hjelper virkelig på til å fortsette motivasjonen mot de siste kg jeg har igjen.

// 28. Januar// 29. Mai//

Etter forige innlegg fikk jeg også inn en del spørsmål fra dere, som jeg skal prøve å svare så godt jeg klarer på. Så da er det bare å sette igang. Mange av spørsmålene gikk ut på hvordan jeg hadde klart det på så kort tid og hvor mye jeg trente. Så da tok jeg ikke med de samme spørsmålene fler ganger.

Kan du legge ut i et innlegg hva du har gjort med trening, hva du spiste?

For å være helt ærlig har det blitt lite med trening. Jeg har kanskje kommet meg ut på 4 joggeturer etter at jeg startet med kostholdet, men trening er såklart sunt og bra for kroppen. Så dette er noe jeg merker det blir mer av nå fremmover. Dessuten er det og mye lettere å legge ut på joggeturer nå som kroppen han blitt en del lettere. Før kunne det gjerne bli en stor belastning. Men for å være ærlig er dette virkelig et kosthold for latsabber, men trening er jo veldig bra. Så hadde jeg trent i tilegg ville sansynsligvis mitt vekttap vært enda større. Jeg holder meg mye i aktivitet på jobben da, ettersom jeg jobber i en naturbarnehage. Og er på lange skogsturer og hele tiden i aktivitet.

Det jeg spiser er sunn og næringsrik mat. Jeg lager mange av rettene fra bunnen av, da mange av ferdigproduktene i dag inneholder mye stivelse/sukker og andre unaturlige ting. Og rettene har også lavt innhold av karbohydrater og et høyere innhold av fett og protein. Alt av potet,ris,mel, pasta, vanlig brød har jeg kuttet ut. Jeg lager derimot eget brød og knekkebrød som jeg kan spise til frokost eller Lunsj.

Jeg spiser enormt masse godt mat, og mye av det jeg spiser ligger her inn på bloggen og mest på kategorien LAVKARBO til høyre. Der finner dere frokostforslag,lunsjforslag og middagsforslag. Og har funnet andre erstatninger for de matvarere jeg ikke spiser.

Hvor mye trener du i uka og hvordan fungerer kostholdet ditt?

Jeg har vært veldig sløv på trening, men nå fremmover tenker jeg å begynne å gå litt mer turer og jogge mer. Noen ganger i uken er nok lurt for kropp og helse.

Kostholdet mitt fungerer slik at jeg har kuttet ned på mye av karbohydratene. Nå som vekten raser ned har jeg holdt meg til det man kaller for ketose, som er en vei innen lavkarbo kostholdet. Det vil si at jeg holder meg til 15-20 g karbo om dagen. Jeg har slike ketosestix som kan teste om jeg er i ketose. På et vanlig kosthold med mye karbohydrater så bruker kroppen karbohydratene som “brennstoff” og lagrer fettet. Mens når man er i ketose så bruker kroppen vår fettet som “brennstoff” isteden. Så man brenner altså store mengder fett, og da er det ekstremt viktig at jeg får i meg nok med fett.Og en stor fordel med kostholdet er at man oppnår et stabilt blodsukker. Dermed holder man mye lenger på maten og får ikke like mye søtsug og behov for å småspise.

Det er også fler og fler innen toppidrett som har lagt om til dette kostholdet. Da det har gitt dem mer energi og bedre prestasjoner.

Hva gjorde du for og gå ned i vekt på såå kort tid?

Mye av det er svart på over her, men jeg tenkte å legge ut hva jeg kan spise, hva jeg må ungå og hva jeg kan unne meg innimellom. Dette gjelder altså ved vektnedgang. Mange har også lavkarbo som et kosthold uten at de ønsker å gå ned i vekt. De gjør det grunnet mange helsemessige fordeler. Mange unner seg da gjerne litt mer av f.eks frukt,gulrøtter,nøtter osv. Det du spiser er i hovedsak mat som ikke har noen påvirkning på blodsukkeret vårt.



Hvordan skal du gå frem når du har nådd målet ditt? Hvilke endringer skal du gjøre for å holde vekten? Om du har tenkt så langt da:) :

Joda, så lang har jeg selvfølgelig tenkt:) Etter å ha prøvd uendelig mye forskjellige dietter har jeg erfaring av at om man går tilbake til slik man spiste før igjen raser man opp det man gikk ned + noen kg ekstra. Så derfor har jeg helt fra starten av sett på dette som en sunn livsstilsendring og ikke en diett. Det vil si at jeg skal fortsette med dette kostholdet, men heller skeie ut litt innimellom. Så om jeg er på bursdager eller lignende er det ingen fare om jeg skeier ut. Og når det gjelder helgene så tenker jeg å kanskje unne meg noe godsaker hver lørdag eller annenhver lørdag. Det fine med kostholdsendringen er jo at jeg har mistet mye av suget på søtsaker. Og jeg savner absolutt ikke den maten jeg var redd for å savne. Det er en bra bivirkning av det å ha et stabilt blodsukker.

 

Håper dere fikk svar på noe av det dere lurte på:)

FØR OG ETTER bilder -12 kg

Da var jeg nede i -12 kg. Og jeg har tatt motet til meg for å legge ut fler før og etter bilder. Hate it !!! Rett og slett. Men for at dere skal få se forandringen så gjør jeg det. Gjør det også for min egen del for at jeg aldri skal tilbake til der jeg var før. Før bildene er tatt  den 28. Januar 2011.


Slik ser magen ut nå, og har enda en del kg igjen.


Jeg har nå mistet 12 kg og har ca 8-10 kg igjen før jeg har nådd målet mitt. Nå kan jeg i det miste gå sommeren i møte med litt bedre selvtilitt enn i fjord sommer. Så de siste kg stresser jeg ikke med. Men jeg må bli flinkere til å trene i tilegg til kostholdsendringen min, så går de fort av.

Her kommer da bildene som jeg har gruet meg litt til å vise. I går hadde jeg utskeielse med Grandiosa til middag og smågodt til kvelds, men vekta viste ingen økning i dag. Herlig. Men merker magen blir litt mer oppblåst når jeg spise hvete, for tåler det veldig dårlig. Så til daglig er magen bittelitt flatere enn bildene jeg tok i dag.


28.Januar 2011 FØR                                                29. Mai 2011 NÅ


Jeg blåser ikke inn magen, men får alltid en rar grop mellom ribben og mage når jeg går ned i vekt. Det blir nok normalt når jeg setter igang med skikkelig trening igjen.


Fra siden// 28. Januar 2011 // -12 kg// 29. Mai 2011//


Bak // 28. Januar 2011//  -12 kg // 29. Mai 2011//

Så her ser dere altså hvor fort kroppen kan forandre seg ved en vektnedgang. Her snakker vi -12 kg på ca 4 mnd og forhåpentligvis så dere en liten forskjell fra før til etter. Og det beste er at det har vært superenkelt.


//Forfra i speil// Bakfra//


Om du har noen spørsmål til meg så kan du stille de i kommentarfeltet her, og om jeg får inn en del spørsmål så lager jeg ett innlegg med svar på spørsmålene fra dere:)

 

Hva syntes dere om resultatene??